» اجتماعی » ماه رمضان فرصتی برای خودشناسی و کنترل نفس
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
امام جمعه اهل سنت ارومیه مطرح کرد:

ماه رمضان فرصتی برای خودشناسی و کنترل نفس

اسفند 22, 1402۰:۱۲ ق٫ظ 50

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودشناسی و خودکنترلی گفت: ماه مبارک رمضان از جمله گوهرهای بسیار با ارزشی است که بهره‌گیری صحیح از آن مرهون شناخت و معرفت کافی آن است و باید اسباب جشن را در این ماه مهیا کنیم.

ماموستا کلشی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان، ماهی است که در آن، بندگان خداوند به فرصتی برای بازگشت و توبه دست می‌یابند.

وی ادامه داد: این ماه فرصتی است برای تجدید نیت و پاک‌سازی روح و روان از آلودگی‌ها. نزول قرآن در این ماه، به ما یادآوری می‌کند که هدایت الهی همواره در دسترس است.

ماموستا کلشی نژاد با اشاره به اهمیت روزه‌داری و تأثیر آن بر روح و جسم انسان بیان کرد: روزه‌داری تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه تمرینی است برای خودداری از هر گونه رفتار ناپسند. این عمل، انسان را به خودشناسی و خودکنترلی سوق می‌دهد و تأثیرات مثبتی بر سلامت جسمانی نیز دارد.

وی گفت: جوانان باید این ماه را به‌عنوان فرصتی برای تعمیق ایمان و ارتباط با خداوند متعال ببینند. شرکت در مراسم دعا و قرائت قرآن، و همچنین انجام اعمال خیر، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا ارزش‌های اسلامی را در زندگی روزمره خود جای دهند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه اذعان کرد: هر فردی باید از این ماه به‌عنوان زمانی برای تأمل و تفکر در مورد جایگاه خود در جهان و نسبت به خالق خود استفاده کند. ماه رمضان، ماه برکت و رحمت است و باید از آن به نحو احسن بهره برد.

وی گفت: ماه مبارک رمضان از جمله گوهرهای بسیار با ارزشی است که بهره‌گیری صحیح از آن مرهون شناخت و معرفت کافی آن است و باید اسباب جشن را در این ماه مهیا کنیم چرا که خداوند متعال به بشریت عنایتی بی‌حدوحصر داشته و در زمان افطار جان تمیز و طاهر انسان‌ها را پذیرا بوده و صدها انسان گناهکار را از آتش دوزخ نجات می‌دهد.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بزرگان ما نه‌تنها با ورود ماه مبارک رمضان کینه و کدورت را از خود دور کنند؛ بلکه سعی داشتند از لحظه‌به‌لحظه این ماه بابرکت استفاده کرده و به‌عنوان ذخیره اعمال از آن بهره بگیریم.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×