» اخبار استان » ماه رمضان فرصتی برای پاک‌سازی دل‌ها است
اخبار استان - پیشخوان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه:

ماه رمضان فرصتی برای پاک‌سازی دل‌ها است

اسفند 24, 1402۷:۵۷ ق٫ظ 70

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه گفت: ماه مبارک رمضان به‌عنوان بهار قرآن و بهار طبیعت نیز به‌عنوان نمادی برای آغاز دوباره؛ فرصتی مغتنم جهت آرایش و پالایش دل‌ها محسوب می‌شود.

داریوش حیاتی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: هم‌زمانی ماه مبارک رمضان به‌عنوان بهار قرآن، با بهار طبیعت که در پرتو قدرت لایزال الهی طبیعت را می‌آراید؛ فرصتی مغتنم محسوب می‌شود تا انسان غبار آلودگی و گناه و کدورت‌ها را از دل بیاراید.

حیاتی در تبیین برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ماه مبارک رمضان، بیان کرد: باتوجه‌به اینکه ماه مبارک رمضان ماهی سراسر نور و رحمت و برکت است؛ ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با برنامه مولودی‌خوانی و دف‌نوازی شادی را برای روزه‌داران به ارمغان آورده؛ حال و هوای نورانی این ماه را دوچندان کنیم.

وی افزود: ازآنجایی‌که قرآن کریم نقطه محوری این ماه مبارک است؛ در تلاشیم تا با همکاری ادارات مرتبط و علاقه‌مندان به حوزه قرآن و عترت؛ یک محفل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح شهرستان و تمام علاقه‌مندان، در سالن آمفی‌تئاتر اداره ارشاد یا یکی از مساجد شهرستان اشنویه برگزار کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه با اشاره به زیست اقوام گوناگون در استان، اظهار داشت: درصدد برگزاری یک جشنواره تئاتر آیینی و سنتی در حوزه نمایش هستیم؛ تا فرصتی فراهم شود و تمام هنرمندان از شمال تا جنوب استان بتوانند آداب، فولکلور و فرهنگ عامه خود را در قالب نمایش به اجرا دربیاورند و بدین‌طریق نوعی وحدت و همدلی بین اقوام در استان شکل بگیرد.

حیاتی در پایان ضمن تأکید بر کاربرد تعالیم دینی در بطن زندگی اجتماعی، بیان داشت: کلاس‌های تخصصی تدبر در قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترتِ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سازمان تبلیغات اسلامی، در شهرستان برگزار خواهد شد که هم‌اکنون در مرحله ثبت‌نام است. در پایان برای شرکت‌کنندگان مدرک پایان دوره صادر خواهد شد تا بتوانند به‌عنوان مبلغان قرآن کریم در حوزه تدبر، در سطح شهرستانی و حتی استانی فعالیت داشته باشند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×