» اجتماعی » مبارزه بیولوژیکی با رهاسازی کنه شکارگر در گلخانه‌های آذربایجان غربی  
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

مبارزه بیولوژیکی با رهاسازی کنه شکارگر در گلخانه‌های آذربایجان غربی  

مهر 9, 1402۰:۱۵ ق٫ظ 30

رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از رهاسازی کنه شکارگر جهت مبارزه بیولوژیکی در گلخانه‌های استان خبر داد.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه حرف رک؛ از رهاسازی کنه شکارگر جهت مبارزه بیولوژیکی در گلخانه‌های استان آذربایجان‌ غربی خبر داد و اظهار کرد: ماهیت طبیعی این روش باعث شده است تا هیچ تأثیر منفی بر روی کیفیت محصولات کشاورزی به‌جای نماند.

وی تصریح کرد: کنه شکاری پس از رهاسازی در گلخانه، از مراحل تخم و سفید بالک‌ها و کنه‌ها تغذیه می‌کند و با فعالیت زیاد باعث کاهش آفت‌ها می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی به مزایای کنه شکارگر اشاره کرد و گفت: از مزایای اجرای این طرح، تولید محصول سالم و ترغیب دانش‌آموختگان کشاورزی به تولید عوامل مفید جهت جایگزینی سموم شیمیایی است.

وی به اهداف این نوع مبارزه با آفت‌ها اشاره کرد و گفت: با استفاده و رهاسازی این کنه‌های شکارگر می‌توانیم به حفظ محیط‌زیست و بالابردن تنوع زیستی و مهم‌تر از همه، تولید محصول بدون آلودگی کمک کنیم.

شهبازی عنوان کرد: همچنین با رهاسازی این کنه‌ها می‌توانیم به‌سلامت مصرف‌کننده کمک کنیم و از این روش بیولوژیک، یک‌گونه بیولوژیک به اکوسیستم اضافه شده و تنوع زیستی را می‌توانیم بالا برده‌ایم و مهم‌تر اینکه با استفاده از این کنه‌ها، نیازی به استفاده از سموم شیمیایی برای ازبین‌بردن آفات نیست و این محصول تولیدشده، ایمنی مصرف دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×