» اخبار استان » خوی » مجتمع قضایی محاکم خانواده در شهرستان خوی افتتاح شد
خوی

مجتمع قضایی محاکم خانواده در شهرستان خوی افتتاح شد

مهر 5, 1402۱۲:۰۸ ب٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 50

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی: در راستای تخصصی‌کردن مجتمع‌های قضایی، مجتمع قضایی محاکم خانواده در شهرستان خوی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش حرف رک به نقل از آذرباخیش ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین افتتاح مجتمع قضایی محاکم خانواده خوی با اعلام این خبر گفت: به‌منظور تخصصی‌کردن مجتمع‌های قضایی در سطح استان و تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده‌های خانواده، دومین مجتمع ویژه رسیدگی به پرونده‌های دعاوی خانواده در سطح استان امروز در خوی افتتاح و فعالیت خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: سه شعبه دادگاه خانواده در این مجتمع مستقر شدند که قطعاً در رسیدگی‌های علمی و تخصصی به مسائل خانواده در جهت تحکیم بنیان و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها به لحاظ اختلاف خانوادگی که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و برنامه‌های مدیریت استان است مؤثر خواهند بود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی اظهار داشت: می‌توان از این نوع مجتمع‌ها با ارائه مشاوره‌های تخصصی در جهت حل‌وفصل مسائل خانوادگی بدون اتخاذ تصمیماتی برای جدایی زوجین و مقوله طلاق بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان نوع خدمات مشاوره‌ای در این مجتمع اظهار داشت: استقرار مشاوران خانواده، قضات آشنا به مسائل خانواده و تخصص‌های علمی و همچنین استقرار واحد اجرای احکام متمرکز محاکم خانواده در این مجموعه یک بسته کامل را برای حمایت و صیانت از نهاد مقدس خانواده را شاهد خواهیم بود.

عتباتی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه مدیریت دادگستری خوی و معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان برای ایجاد این مجتمع گفت: با افتتاح این مجتمع متمرکز محاکم خانواده قدم بزرگی برای رسیدگی به دعاوی خانوادگی با رویکرد خدمت به خانواده‌ها و مردم  برداشته‌ایم  که امیدوارم در حل‌وفصل مشکلات خانوادگی مثمر به ثمر باشیم.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود تلاش همکاران در این مجموعه برای رسیدگی به دعاوی خانوادگی به‌صورت تخصصی و با صبر و حوصله  با رویکرد اصلاح ذات البین و تلاش برای حل اختلاف خانواده‌ها با مصالحه و سازش باشد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×