» اجتماعی » محوطه مسجد جامع ارومیه از وجود معتادان متجاهر پاک‌سازی شد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
با همت مسئولان؛

محوطه مسجد جامع ارومیه از وجود معتادان متجاهر پاک‌سازی شد

تیر 20, 1402۷:۳۰ ق٫ظ 30

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ چند ماه پیش رسانه‌های محلی، خبر و تصاویری از محوطه تاریخی مسجد جامع ارومیه با عنوان “جولان معتادان در محوطه تاریخی مسجد جامع” منتشر کردند که حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت.

پس از وایرال‌شدن این خبر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان غربی به همراه چندین تن از خبرنگاران ضمن بازدید از محوطه تاریخی مسجد جامع ارومیه، قول مساعد برای جمع‌آوری این معتادان و ساماندهی اطراف این مکان تاریخی با کمک مسئولان مربوطه را داد.

چند روز پس از بازدید مدیرکل و خبرنگاران از محوطه تاریخی مسجد جامع ارومیه، اداره کل میراث‌فرهنگی استان با مشارکت شهرداری ارومیه مرحله پاک‌سازی معتادان متجاهر، بندکشی و ساخت دیوار حائل را آغاز کردند.

اجرای پروژه ساماندهی مسجد جامع ارومیه از جمله طرح‌های اولویت‌دار در سال جاری است

صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای پروژه ساماندهی مسجد جامع ارومیه از جمله طرح‌های اولویت‌دار در سال جاری است.

وی عنوان کرد:  برای تکمیل این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صفری تصریح کرد: علاوه بر احیا و مرمت مسجد جامع ارومیه، طرح ساماندهی محوطه پشتی این مسجد نیز در حال اجرا بوده و در ۴۰ روز گذشته اقداماتی مانند جداره‌سازی، جمع‌آوری معتادان متجاهر از اطراف این مسجد انجام شده و نورپردازی آن نیز در دست اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ضمن تشکر از همکاری شهرداری ارومیه برای اجرای طرح‌های مشارکتی به‌ویژه مسجد جامع ارومیه بیان کرد: در چند ماه گذشته تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر در دستور کار بوده و در این راستا همکاری‌های خوبی با شهرداری و شورای شهر ارومیه، سازمان منطقه آزاد ماکو، شورا و شهرداری خوی و سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

 ۸۰ پروژه عمرانی در آذربایجان‌ غربی در دستور کار قرار گرفته است

وی با بیان اینکه، در حال حاضر ۸۰ پروژه عمرانی در دستور کار است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات سال گذشته هزینه می‌شود.

صفری بیان کرد: برای ۶۰ مورد از این طرح‌ها اعتبار تخصیص‌یافته که از میان آنها تعداد ۴۴ مورد مربوط به پروژه‌های مرمتی بوده و مابقی مربوط به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از جمله راه‌اندازی کمپینگ، ایجاد راه دسترسی به آثار تاریخی و گردشگری و انجام سنگ‌فرش هستند.

جمع‌آوری معتادان از محوطه مسجد جامع ارومیه باعث رضایتمندی کسبه‌ها شد

در این راستا، بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت آثار تاریخی در جذب گردشگران، رونق اقتصادی عنوان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری معتادان متجاهر در راستای ایجاد امنیت در ارومیه اجرا شد.

وی افزود: طی هماهنگی‌های لازم با فرماندهی انتظامی ارومیه اجرای طرح منطقه‌ای، پاک‌سازی و جمع‌آوری معتادان متجاهر پیرامونی مسجد جامع ارومیه به‌عنوان یکی از آثار ارزشمند این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این طرح با محوریت یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و نیروهای انتظامی انجام شد و طی آن تعدادی معتاد متجاهر و کارتن‌خواب دستگیر شدند.

حجابی با بیان اینکه اجرای این طرح همچنین در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، ادامه داد: اجرای این طرح در سایر اماکن تاریخی ارومیه و استان نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: اجرای این طرح با رضایت مردم و کسبه بازار تاریخی و اطراف مسجد جامع ارومیه همراه بوده است.

قدردانی کسبه از میراث‌فرهنگی استان به دلیل ساماندهی محوطه مسجد جامع ارومیه

مجتبی فرامرزی یکی از کسبه‌های اطراف مسجد جامع ارومیه ضمن تشکر از مسئولان جهت جمع‌آوری معتادان ارومیه، بیان کرد: امروز شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور هستیم که ریشه اصلی این آسیب‌ها پدیده شوم اعتیاد است.

وی عنوان کرد: درگذشته معتادان از ترس دیدن شدن و دستگیرشدن شب‌هنگام در معابر شهری ظاهر می‌شدند؛ اما اکنون هیچ ترسی نداشته و از گوشه‌وکنار مکان‌های دنج برای استعمال مواد مخدر استفاده می‌کنند.

این شهروند بیان کرد: در ماه‌های گذشته محوطه تاریخی مسجد جامع جولانگاه معتادان شده بود که با کمک رسانه، نیروهای انتظامی و میراث‌فرهنگی استان این مکان از وجود معتادان پاک‌سازی شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×