» اخبار استان » خوی » محکومیت جنایات صهیونیستی باید تبدیل به مطالبه عمومی شود
خوی - عکس
امام‌جمعه خوی:

محکومیت جنایات صهیونیستی باید تبدیل به مطالبه عمومی شود

آبان 20, 1402۸:۰۰ ق٫ظ 60

 امام‌جمعه خوی در مراسم اعلام همبستگی مردم فیرورق با مردم مظلوم غزه گفت: محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی باید تبدیل به مطالبه عمومی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از «آذرباخیش» حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در مراسم اعلام همبستگی مردم فیرورق خوی با مردم مظلوم غزه گفت: جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقداماتی می‌شود که نقض جدی قوانین بین‌المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است.

وی گفت: محاصره شدید و جلوگیری از انتقال آب، غذا و سوخت جنایت جنگی اثبات شده است، زیرا قوانین بین‌المللی هرگونه مجازات جمعی را طبق مواد ۳۳، ۱۴۶ و ۱۴۷ کنوانسیون چهارم ژنو در حمایت از غیرنظامیان ممنوع می‌داند.

وی افزود: سیاست گرسنگی‌دادن به فلسطینیان، محروم‌کردن آن‌ها از دسترسی به غذا و دارو و خودداری از انتقال سوخت به بیمارستان‌ها جنایت جنگی و نسل‌کشی تمام‌عیار است و باید اعلام رژیم صهیونیستی به‌عنوان جنایت‌کار جنگی باید تبدیل به مطالبه عمومی شود.

امام‌جمعه خوی اظهار داشت: طبق مواد کنوانسیون ژنو وظیفه رژیم اشغالگر است حداکثر اقدامات لازم را برای انتقال مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به مردم فراهم کند علاوه بر این، وظیفه رژیم اشغالگر است در صورت وجودنداشتن منابع در سرزمین‌های اشغال‌شده، زمینه انتقال مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سایر لوازم موردنیاز غیرنظامیان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر نمی‌تواند مواد غذایی، تدارکات یا تجهیزات پزشکی موجود در سرزمین‌های اشغال‌شده را مصادره کند و باید نیازهای غیرنظامیان را در نظر بگیرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×