» اخبار استان » محکومیت ۷ میلیاردی متخلف سوخت در میاندوآب
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی خبر داد:

محکومیت ۷ میلیاردی متخلف سوخت در میاندوآب

مهر 30, 1403۸:۰۰ ب٫ظ 10

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی از بررسی پرونده متصدی یک جایگاه سوخت در شهرستان میاندوآب به دلیل عرضه غیرقانونی بنزین خبر داد.

حسین نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به جدیت تعزیرات حکومتی در مقابله با تخلفات اقتصادی از بررسی پرونده متصدی یک جایگاه سوخت در شهرستان میاندوآب به دلیل عرضه غیرقانونی بنزین خبر داد و اظهار کرد: این پرونده در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، متصدی مذکور اقدام به فروش بنزین به ارزش 2 میلیارد و 373 میلیون ریال خارج از ضوابط تعیین‌شده کرده بود که این موضوع پس از انجام بررسی‌های لازم و تأیید تخلف به مرحله صدور حکم رسید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: پس از ارزیابی کامل پرونده و عدم ارائه اسناد و مدارک معتبر از سوی متخلف شعبه رسیدگی‌کننده با استناد به شواهد موجود، تخلف را محرز دانسته و حکم به جریمه نقدی صادر کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا، متخلف به پرداخت 4 میلیارد و 746 میلیون ریال جریمه نقدی که معادل دو برابر میزان تخلف است محکوم شد.

نجف‌زاده بیان کرد: در ادامه روند بررسی این پرونده شعبه حکم به پرداخت 2 میلیارد و 373 میلیون ریال دیگر از بابت خسارات ناشی از مال از دست رفته صادر کرد.

وی عنوان کرد: به این ترتیب، مجموع جزای نقدی که به متخلف تعلق گرفته به رقم 7 میلیارد و 120 میلیون ریال رسید چنین احکام قاطعانه‌ای نشان از عزم جدی تعزیرات حکومتی برای برخورد با هرگونه تخلف در حوزه سوخت و انرژی است که یکی از محورهای حیاتی اقتصاد کشور به شمار می‌آید.

نجف‌زاده بیان کرد: این تخلف توسط مأموران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب و طی یک بازرسی دقیق از جایگاه‌های سوخت شناسایی شده است.

وی گفت: این مأموران با دقت و سرعت بالا گزارش تخلف را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کرده و زمینه رسیدگی سریع به پرونده را فراهم آوردند.

نجف‌زاده تصریح کرد: تعامل بین نهادهای نظارتی و همکاری شهروندان در این حوزه نقش بسزایی در کاهش تخلفات و فساد اقتصادی دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با تأکید بر آماده‌باش همیشگی این سازمان برای دریافت و پیگیری فوری شکایات و گزارشات مردمی، از شهروندان درخواست کرد که هرگونه تخلف اقتصادی، صنفی، قاچاق کالا و ارز یا موارد مرتبط با بهداشت و دارو را از طریق سامانه اینترنتی تعزیرات حکومتی به آدرس www.tazirat135.ir و یا شماره تماس 33466803-044 گزارش دهند این همکاری‌ها می‌تواند در تقویت امنیت اقتصادی و جلوگیری از گسترش تخلفات مؤثر باشد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×