» اجتماعی » مدارس آذربایجان‌‌غربی با آمادگی کامل بازگشایی شدند
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

مدارس آذربایجان‌‌غربی با آمادگی کامل بازگشایی شدند

مهر 1, 1403۱۲:۲۲ ب٫ظ 40

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدارس آذربایجان‌‌غربی با آمادگی کامل بازگشایی شدند گفت: حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۲۲۱ مدرسه سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» علی مطهری در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در هنرستان توحید ارومیه برگزار شد،اظهار کرد: حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۲۲۱ مدرسه سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

مطهری افزود: برای این تعداد مدرسه، ۲۷ هزار و ۲۶۰ کلاس درس به منظور آماده‌سازی برای حضور دانش‌آموزان تجهیز شده است. این آمادگی نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر اداره کل آموزش و پرورش برای فراهم کردن شرایط مناسب یادگیری برای دانش‌آموزان است.

وی در ادامه به انجام کامل مقدمات ثبت‌نام، ثبت سفارش کتاب‌ها و اجرای طرح‌های بهسازی فضای آموزشی در ۲۴ منطقه آموزشی آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: هرچند در برخی حوزه‌ها با کمبودهایی مواجه هستیم، اما این مسائل در آینده نزدیک حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی درباره آماده‌سازی فضای فیزیکی مدارس گفت: در تابستان امسال، ۲۱۳ مدرسه با ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در قالب طرح شهید عجمیان شاداب‌سازی شده‌اند. این اقدام نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان در بهبود شرایط یادگیری و افزایش جذابیت فضای آموزشی است.

مطهری همچنین تصریح کرد: اداره کل نوسازی با انجام تعمیرات اساسی در ۲۱ مدرسه و ۱۶۰ کلاس درس، به بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی نیازمند تعمیر و احداث نیز توجه کرده و ۵۰ چشمه جدید به این بخش افزوده شده است.

وی از تحویل ۱۷ پروژه در قالب ۱۰۰ کلاس به آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تا پایان مهرماه نیز ۷۰ پروژه با ۳۳۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد. این پروژه‌ها به تقویت زیرساخت‌های آموزشی در استان کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در سه سال اخیر، یک‌هزار و ۲۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده شده، اما همچنان با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم. وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت آموزش و پرورش، شاهد جهش در احداث مدارس در این استان باشیم.

وی همچنین از بهره‌برداری از ۲۴ چمن مصنوعی و یک چمن طبیعی به عنوان بخشی از فضای ورزشی مدارس خبر داد و گفت: علی‌رغم این پیشرفت‌ها، هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم و باید تلاش بیشتری برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های ورزشی انجام شود.

در پایان، مطهری درباره وضعیت نیروی انسانی در استان گفت: با وجود چالش‌ها، در ابتدای سال تحصیلی جدید، وضعیت نیروی انسانی متعادل بوده و ظرفیت خوبی به سیستم آموزشی استان تزریق شده است. این امر می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان کمک کند.

این تلاش‌ها نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برای ایجاد یک محیط یادگیری مناسب و پویا برای دانش‌آموزان است که می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزش در این استان کمک کند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×