» اجتماعی » مدارس برخی مناطق آموزشی آذربایجان‌غربی غیرحضوری کرد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
بارش برف و برودت هوا؛

مدارس برخی مناطق آموزشی آذربایجان‌غربی غیرحضوری کرد

بهمن 4, 1402۰:۰۱ ق٫ظ 30

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: مدارس برخی مناطق آموزشی استان از جمله چالدران، ماکو و پلدشت به علت بارش برف و برودت هوا در نوبت صبح غیرحضوری است و آموزش‌ها از طریق شبکه شاد استمرار می‌یابد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با بیان اینکه، مدارس برخی مناطق آموزشی آذربایجان‌غربی غیرحضوری است، اظهار کرد: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی روستایی و مقاطع ابتدایی شهری در سطح چالدران، روز چهارشنبه در نوبت صبح، غیرحضوری و آموزش در بستر شاد خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین فعالیت تمامی مدارس مقطع متوسطه شهری در چالدران در نوبت صبح، با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی در سطح شهرستان پلدشت، روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در نوبت صبح، تعطیل و آموزش در بستر شاد استمرار خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به بارش برف و برودت هوا، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی روستایی و همچنین کلیه مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی شهری در سطح شهرستان شوط، فردا تعطیل و آموزش در بستر شاد خواهد بود.

به گزارش حرف رک؛ مدارس شهرستان ماکو بعد از ظهر روز سه‌شنبه چهارم بهمن نیز از سوی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد و آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری بود.

طبق گفته‌های اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، با فعال‌شدن سامانه بارشی در استان از روز گذشته کاهش دما آغاز شده و منطقه اثر تمامی نقاط آذربایجان‌غربی است و زمان پایان این پدیده نیز پایان هفته آینده گزترش شده است.

در مناطق کوهستانی فعالیت این سامانه بارشی همراه با وزش باد و کولاک برف خواهد بود که احتمال وقوع بهمن، مه‌گرفتگی و کاهش دید وجود دارد.

اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید و اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف خواهد بود.

به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف‌گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه‌شکن، برف‌پاکن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×