» اجتماعی » مراقب کلاهبرداری‌های پیامکی باشید
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی:

مراقب کلاهبرداری‌های پیامکی باشید

مهر 2, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 00

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در خصوص افزایش کلاهبرداری‌های مرتبط با پرداخت مالیات هشدار داد و گفت: هرگونه تماس یا پیامک مبنی بر درخواست پرداخت مالیات بدون صدور قبض مالیاتی رسمی، مصداق کلاهبرداری است.

جعفر پورمختار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ در خصوص افزایش کلاهبرداری‌های مرتبط با پرداخت مالیات هشدار داد و اظهار کرد: هرگونه تماس یا پیامک مبنی بر درخواست پرداخت مالیات بدون صدور قبض مالیاتی رسمی، مصداق کلاهبرداری است.

وی تأکید کرد: مؤدیان مالیاتی باید در برابر چنین اقدامات غیرقانونی هوشیار باشند و از فاش کردن اطلاعات شخصی و مالی خود در مقابل این‌گونه تماس‌ها و پیام‌ها خودداری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی افزود: به دلیل افزایش گزارش‌ها از سوی مؤدیان، بررسی‌ها و اقدامات قانونی جهت شناسایی و پیگیری این افراد در دستور کار پلیس و نهادهای امنیتی قرار گرفته است و مؤدیان باید هرگونه اقدام مشکوک را سریعاً به مراجع ذی‌ربط گزارش دهند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی افزود: کلاهبرداران با تماس‌های ناشناس و پیامک‌های جعلی، خود را به‌عنوان مدیران یا رؤسای ادارات مالیاتی معرفی کرده و با درخواست اطلاعات دستگاه‌های پوز یا اطلاعات هویتی از مؤدیان، قصد کلاهبرداری از آنان دارند.

پورمختار تأکید کرد: هیچ‌گونه پرداخت مالیاتی نباید بدون قبض رسمی انجام شود و تمامی موارد رسمی از طریق مراجع معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: مؤدیان از توجه به پیامک‌های ناخواسته و بدون استناد به مرجع قانونی خودداری کنند و در صورت شک، مستقیماً با ادارات مالیاتی مربوطه تماس بگیرند. این اقدام می‌تواند جلوی بسیاری از کلاهبرداری‌های احتمالی را بگیرد.

پورمختار در ادامه بیان کرد: اطلاع‌رسانی رسمی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی صرفاً از طریق سرشماره پیامکی 9890001035 و کانال فضای مجازی در پیام‌رسان بله به آدرس @intapress_azgharbi انجام می‌گیرد همچنین پرتال رسمی این اداره به آدرس https://www.intamedia.ir/west-azerbaijan مرجع رسمی ارائه اطلاعات و خدمات مالیاتی است.

وی با تأکید بر استفاده از منابع رسمی افزود: تمامی مؤدیان باید از منابع معتبر اطلاع‌رسانی برای بررسی وضعیت مالیاتی خود استفاده کنند و در صورت دریافت هرگونه پیامک یا تماس مشکوک، از واکنش سریع پرهیز کرده و ابتدا صحت موضوع را از طریق منابع رسمی بررسی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ضمن قدردانی از هوشیاری مؤدیان، خواستار همکاری نزدیک آنان با ادارات مالیاتی برای مقابله با چنین کلاهبرداری‌هایی شد و اظهار داشت: این نوع جرائم به‌شدت توسط نهادهای قانونی پیگیری می‌شود و تلاش‌ها برای برخورد با متخلفان ادامه دارد.

وی نهادهای مالیاتی در حال تقویت امنیت سایبری و بهبود سیستم‌های اطلاع‌رسانی خود هستند تا از این دست سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود و امنیت مالی مؤدیان به‌صورت کامل تضمین شود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×