» اخبار استان » مردم ارومیه در حمایت از فلسطین به پا خواستند
اخبار استان - سیاسی - گزارش و تحلیل
هم‌زمان با سراسر کشور؛

مردم ارومیه در حمایت از فلسطین به پا خواستند

مهر 21, 1402۳:۳۲ ب٫ظ 40

امروز مردم مومن و انقلابی ارومیه هم‌زمان با سراسر کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته و در راهپیمایی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ روز پنج‌شنبه خبری در خصوص برگزاری راهپیمایی مردم ایران اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین بعد از اقامه نمازجمعه در خروجی رسانه‌های کشور قرار گرفت.

پوشش خبری این مراسم بزرگ برای خبرنگاران و عکاسان پایگاه خبری حرف رک که ۷۲ ساعت به‌صورت شبانه‌روزی، رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج را پوشش داده بودند خیلی سخت بود؛ اما دیدن خوشحالی مردم در صحنه راهپیمایی و اعلام حمایت آنان از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین، خبرنگار و عکاس این رسانه را برآن داشت که برای درج این لحظات شیرین به مصلی رفته و گزارشی از این راهپیمایی تهیه کنند.

تراقیک شدید در خیابان رسالت ارومیه قبل از آغاز راهپیمایی

وارد خیابان رسالت که می‌شویم، صدای دلنشین اذان ظهر از گلدسته‌های مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه بر دیار باکری‌ها طنین‌انداز شده بود و در خیابان رسالت و پزشکیان به دلیل پیاده‌کردن نمازگزاران ترافیک شدید ایجاد شده و مردم همیشه در صحنه ارومیه به همراه کودکان و خانواده‌های خود وارد مصلی می‌شدند.

نمازجمعه به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و با حضور پرشور مردم ارومیه اقامه شد و نمازگزاران پس از اقامه نماز خود را برای حضور در راهپیمایی امروز آماده می‌کردند و بیشتر آنان به دنبال پلاکارد بودند تا نفرت خود را با تصاویر حک شده در تابلوها نسبت به رژیم کودکش صهیونیستی نشان دهند.

اندک‌اندک جمع مستان می‌رسد

با مردم همراه می‌شوم تا خودم را به خیابان پزشکیان برسانم، ازدحام جمعیت مقابل درب مصلی باعث کندشدن تردد شده بود؛ اما بااین‌حال خودم را سریع‌تر از دیگران به محل تجمع مردم می‌رسانم.

خبرنگاران صداوسیما و رسانه‌های دیگر هم گوشه‌وکنار دور هم ایستاده‌اند و خوش‌وبش می‌کنند و از کارشان به همدیگر می‌گویند.

هنوز خبری از مسئولان شهرستانی و استانی نبود و بچه‌های ناجا، هلال‌احمر و اورژانس هم در جاهای مختلف ایستاده‌اند تا چیزی برای رعایت حال نمازگزاران و تأمین نظم آنها کم نگذارند.

رفته رفته جمعیت هم بیشتر می‌شد و انگار شهرام ناظری در گوشم می‌خواند: اندک‌اندک جمع مستان می‌رسند، اندک‌اندک می‌پرستان می‌رسند، دلنوازان ناز نازان در رهند، گل‌عذاران از گلستان می‌رسند.

نمازگزاران با دردست‌داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و گروه‌های مقاومت و نیز پلاکاردها و عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و سایر رهبران مقاومت، بخصوص شهید حاج‌قاسم سلیمانی، خود را به تجمع می‌رسانند.

انبوه مردم شهرمان از اقشار مختلف، پیر جوان، زن و مرد، کودک و خردسال برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اشغالگران متجاوز صهیونیست رفته رفته بیشتر و بیشتر می‌شد.

علی علی شعاریمیز، ولایت افتخاریمز، در اطراف مصلی طنین‌انداز شده بود

همان ابتدای مراسم، شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، علی علی شعاریمیز، ولایت افتخاریمز، در فضای خیابان و اطراف مصلی طنین‌انداز شده بود.

شعار ماندگار «ای لشکر صاحب‌زمان آماده‌باش / بهر نبردی بی‌امان آماده‌باش» که یاد آورد دوران دفاع مقدس است در این راهپیمایی با شور خاصی از سوی مردم خوانده می‌شد.

رکوردر را روشن کرده و کنار خانواده چهارنفره که نوای «الله‌اکبر» سر داده بودند، می‌روم و از علت حضورشان در این راهپیمایی می‌پرسم.

امروز یزید دوران آب را بر مردم مظلوم غزه بسته است

محمد دستوان، پدر خانواده لب به سخن می‌گشاید و می‌گوید: به همراه خانواده‌ام برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به این راهپیمایی آمده‌ایم تا خشم و انزجار خود را از جناییات رژیم منحوس صهیونیستی به گوش جهانیان برسانیم.

وی تصریح کرد: امروز یزید دوران آب را بر مردم مظلوم غزه بسته است و بنابراین ملت امام حسین (ع) باید به صحنه بیایند و از مظلومان و کودکان فلسطین که در محاصره قرار گرفتند، دفاع کنند.

دستوان گفت: امروز با دو کودک و همسرم به این راهپیمایی آمده‌ایم بگوییم که کودکان مظلوم فلسطین تنها نیستند.

حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی 

در طول مسیر نگاهم به اطراف بود تا بتوانم با دختران و پسران دهه هشتاد و نودی گفتگو کنم، کارم خیلی سخت نبود؛ چراکه دهه هشتادی و نودی‌های زیادی در این مراسم حضور پیدا کردند؛ به سراغ یکی از آنها می‌روم، می‌گویم متولد چه سالی هستی؟ می‌گوید ۸۹؛ می‌گویم چرا در این مراسم حضور داری؟ با همان چهره معصوم دخترانه‌اش، می‌گوید: بچه‌های فلسطینی مظلوم هستند و من برای‌آنکه به آنها بگویم که تنها نیستند به اینجا آمدم.

با پسر جوانی که پلاکارد مرگ بر آمریکا در دستش دارد گفتگویی می‌کنم، حسین ۲۸ساله در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ می‌گوید: مشت آهنین فلسطین و گروه‌های مقاومت، نشان از تغییر شعار نیل تا فرات اسرائیل غاصب و تبدیل آن به راهبرد عملیاتی بحر تا نهر شده و سستی لانۀ سست‌تر از عنکبوت و شکستن هیمنۀ پوشالی و دروغین این رژیم سفاک کودکش را بیش‌ازپیش آشکار ساخته است.

ما فلسطین را خیلی دوست داریم و نمی‌گذاریم حق آنان باطل شود

فاطیما ۱۰ساله پیکسل حاج‌قاسم سلیمانی را بر چادر خود زده و از عشق خود به ایران می‌گوید و اینکه آمده است از کودکان فلسطین دفاع کند و به دشمنان بگوید: ما فلسطین را خیلی دوست داریم و نمی‌گذاریم حق آنان باطل شود.

امروز مردم ارومیه هم‌زمان با سراسر کشور برای حمایت از مردم فلسطین شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا سردادند و بدون شک امروز را باید روز بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام (ره) دانست.

نجیبه معصومی سرای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×