» تازه های خبر » مردم از برکات شب قدر غافل نشوند
تازه های خبر - سلماس - فرهنگی
امام‌جمعه سلماس:

مردم از برکات شب قدر غافل نشوند

فروردین 10, 1403۳:۳۲ ب٫ظ 70

امام‌جمعه سلماس گفت: بالاتر از شب قدر وجود ندارد و توصیه شده که از این شب نباید غافل شد چرا که در ماه نزول کتب آسمانی یعنی ماه رمضان قرار دارد و کتاب قرآن در شب قدر نازل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از سلماس پیام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه سلماس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) سلماس اظهار کرد: شب قدر اهمیت بسیاری دارد به‌گونه‌ای که در قرآن کریم سوره‌ای به نام قدر وجود دارد؛ بنابراین این شب مورد تأکید قرآن قرار دارد که مردم در این شب به عبادت و رازونیاز با خداوند متعال مشغول می‌شوند.

وی افزود: شب قدر شب نزول فرشتگان برای تقدیر امور است، از این شب بالاتر وجود ندارد و توصیه شده که از این شب نباید غافل شد چرا که در ماه نزول کتب آسمانی یعنی ماه رمضان قرار دارد و کتاب قرآن نیز در شب قدر نازل شده است.

امام‌جمعه سلماس تصریح کرد: شب نوزدهم شب تقدیر، شب بیست و یکم شب تحکیم و شب بیست و سوم شب تنفیذ و اجراست که به مسلمان توصیه شده این شب را موردتوجه قرار داده و احیا دارند، در این شب‌ها باید به قرآن توسل کرد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: روز جمهوری اسلامی را در پیش داریم، سال ۵۸ اولین همه‌پرسی برای تعیین نوع نظام در ایران برگزار شد که در این راستا بیش از ۹۸ درصد ملت ایران رأی آری برای جمهوری اسلامی دادند و روز دوازدهم فروردین توسط امام راحل به این عنوان نام‌گذاری شد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، بیان کرد: منازل مردم را در غزه تخریب کرده‌اند، غذا و دارو در اختیار این ملت مظلوم نیست و در یک جنایت وحشیانه دیگری، رژیم صهیونیستی زنان غزه را مورد تجاوز قرار دادند که امید می‌رود به‌زودی شاهد نابودی کامل و ازبین‌رفتن این غده سرطانی باشیم.

امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه امروزه غزه مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است ادامه داد: مردم ایران اسلامی، صدای مظلوم را شنیدند و تا امروز مدافع همه مردم مظلومان در جهان هستند، مسئله غزه و ندای فلسطینیان را شنیده و این موضوع مهم، امروزه در فکر و ذهن ما قرار دارد و از هیچ دشمنی هراس نداریم.

طباطبایی خطاب به برخی از کشورهای مسلمان، تأکید کرد: آن جوامعی که ادعای اسلامی بودن را می‌کنند کی می‌خواهند بیدار شده و در حمایت از مظلومان فلسطین گام بردارند؟

وی اضافه کرد: شعار امسال بسیار مناسب است، رهبر فرزانه ما سال‌ها ست موارد مختلف را به مسئولان گوشزد می‌کنند، جنگ امروز، جنگ اقتصادی است دشمن دارد برنامه‌ریزی می‌کند و در این حوزه برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، در این راستا همه باید پای‌کار بوده و تسهیلگری کنیم، مبارزه با فساد، رانت، قاچاق، واردات بی‌رویه را در جامعه جدی بگیریم.

طباطبایی اظهار کرد: باید دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شوند، اگر می‌خواهیم اقتصادی پویا در جامعه داشته باشیم، باید مانند دفاع مقدس در کنار هم باشیم و در جنگی که دولت‌های بی‌تدبیر گذشته ایجاد کردند، پیروز شویم، ما امید داریم که این مشکل نیز مرتفع خواهد شد و دشمن را ناامید می‌کنیم.

امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس تکلیف همگانی است گفت: روز قدس همه باید در صحنه راهپیمایی حضور داشته باشند، این مردم ۴۵ سال نشان داده‌اند که در تمام صحنه‌ها حضور داریم و در روز قدس حضور خواهیم داشت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×