» اخبار استان » پلدشت » مردم مراقب بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان باشند
پلدشت
رئیس شبکه دامپزشکی پلدشت:

مردم مراقب بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان باشند

شهریور 27, 1402۵:۰۹ ب٫ظ زمان مطالعه: ۴ 40

رئیس شبکه دامپزشکی پلدشت نسبت به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان هشدار داد.

به گزارش حرف رک، سیما جبرائیلی در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان بیماری ویروسی خطرناک و بسیار مسری است که می‌تواند در پرندگان و انسان موجب علائم تنفسی گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی پلدشت با اشاره به راه‌های انتقال بیماری که تماس با پرندگان وحشی، پرندگان آبزی آلوده، طیور آلوده، کفش، لباس، خودرو، آب، دان، مدفوع و بستر آلوده است؛ افزود: شهروندان با مشاهده علائم بیماری که شامل مرگ‌ومیر ناگهانی و بسیار بالا، ناراحتی تنفسی و تنگی نفس، ریزش اشک، تورم سر و سیاه‌شدن تاج و ریش، اسهال و کاهش شدید مصرف دان بوده موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

وی در خصوص راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری اظهار کرد: جلوگیری از تماس با طیور بومی، کنترل تردد به مرغداری، خرید گوشت و تخم‌مرغ از فروشگاه‌های مجاز و مطمئن، مبارزه با جوندگان، انجام آزمایش‌رهای لازم و همکاری جدی با شبکه دامپزشکی شهرستان راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری است.

جبرائیلی افزود: هرگز پرنده بیمار را ذبح نکرده و به نشانه‌های ظاهری بیماری در پرندگان دقت نمایید و در صورت مشاهده موارد مشکوک و هرگونه تلفات غیرعادی، موضوع را به شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت با شماره‌تلفن‌های ۳۴۲۸۵۱۷۷ و ۳۴۲۸۲۷۱۲ اطلاع دهید.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×