» اخبار استان » سلماس » مسئولان برای تحقق شعار سال منتظر دستورالعمل نمانند
سلماس
امام‌جمعه سلماس:

مسئولان برای تحقق شعار سال منتظر دستورالعمل نمانند

فروردین 3, 1403۱۱:۴۰ ب٫ظ 20

امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه مسئولان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ منتظر دستورالعمل نمانند، گفت: مسئولان ما وظیفه دارند که به حرف ولی‌فقیه عنایت داشته باشند و منتظر ابلاغ نمانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از سلماس پیام، سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه سلماس در خطبه‌های اولین نمازجمعه فروردین‌ماه ۱۴۰۳ شهرستان سلماس ضمن تبریک سال نو و اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال نوی خورشیدی گفت: گاهی مسئولان استانی و شهرستانی به‌واسطه پرداختن به دستورالعمل‌ها و صرفاً منتظر ابلاغ‌ها ماندن، از کارهای کلان باز می‌مانند.

وی با بیان اینکه برای مثال در تحقق شعار سال گاهی مسئولان صبر می‌کنند تا دستورالعملی ارسال می‌شود تا قدمی برداشته شود یا خیر و لذا برخی مسئولان ما خودشان را مخاطبان حرف رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی‌دانند، تأکید کرد: اگر مسئولان ما خودشان را در این زمینه مسئول بدانند، منتظر ابلاغ نخواهند ماند.

طباطبایی افزود: مسئولانی که در قبال شعار سال احساس مسئولیت می‌کنند، خودشان دست‌به‌کار شده و نخبگان را جمع می‌کند تا در بخش‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و … راهکارهای تحقق شعار سال برای مثال در سلماس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه نباید کاری به تحقق شعار سال در دیگر نقاط کشور ماند و هر کس به سهم خودش در همان نقطه‌ای که زندگی می‌کند، برای تحقق شعار رونق تولید با مشارکت مردم گام بردارد، گفت: هر کس باید در حوزه مسئولیت خودش کاری کند که حرف ولی‌فقیه روی زمین نماند. مسئولان ما یک مسئولیت شرعی و فراتر از آن مسئولیت سازمانی دارند و آن هم این است که حرف ولی‌فقیه را روی زمین نگذارند و بر روی تحقق آن کارهای عملی صورت دهند.

وی رمضان را ماه انس با قرآن کریم و تدبر در آیات الهی دانست و مطرح کرد: قرآن به ما می‌آموزد که کار شیطان شایعه‌سازی و پراکنده کردن شایعه و در نتیجه ازبین‌بردن وحدت اجتماعی و اعتماد بین افراد جامعه است. شیطان و اذنابش همواره به دنبال این هستند که مردم جامعه نسبت به یکدیگر کینه داشته باشند و رحمت و رأفت اسلامی از بین برود.

طباطبایی با اشاره به تأکید اسلام بر وحدت بین مسلمانان و امت اسلامی بیان کرد: شیاطین درصدد هستند سبک زندگی اسلامی را به هم بزنند و رهبر معظم انقلاب نیز با دیدگاه بصیر و حکیمانه خویش، نکات را مشاهده می‌کنند و تذکر می‌دهند. دشمن قصد دارد با دروغ و شایعه در جامعه بدبینی ایجاد کنند که این امر توسط افراد بی‌توجه و کم‌توجه توسعه می‌یابد.

وی عنوان کرد: زمانی که مطلبی را می‌بینیم یا می‌شنویم باید ابتدا تحقیق کنیم و از صحت‌وسقم آن مطمئن شویم. یکی از رذائل اخلاقی قضاوت کردن افراد و پیش‌داوری درباره آنهاست که امروزه بسیاری از افراد مبتلا به این رذیله هستند. در این راستا عده‌ای با آبروی افراد بازی می‌کنند و سرمایه‌های اجتماعی را می‌سوزانند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×