» اجتماعی »  مسجد قلب تپنده جهان اسلام است
اجتماعی - پیشخوان - شاهین دژ - فرهنگی
امام‌جمعه شاهین‌دژ:

 مسجد قلب تپنده جهان اسلام است

مرداد 31, 1402۸:۲۴ ق٫ظ 30

 امام‌جمعه شاهین‌دژ، گفت: مسجد قلب تپنده جهان اسلام است که از صدر اسلام تاکنون همواره دارای کارکردهای متعدد عبادی، فعالیت‌های آموزشی، نظامی، اجتماعی و سیاسی بوده است.

به گزارش حرف رک به نقل از شاهین دژ پیام؛ «حجت‌الاسلام علی مرادی» امام‌جمعه شاهین‌دژ، عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد با تأکید بر اینکه، محصول و خروجی مسجد، تقوا است، اظهار کرد: هدف از خلقت انسان‌ها از نگاه قرآن و اسلام، عبادت از سر شناخت و معرفت برای رسیدن به قله انسانی است.

وی ادامه داد: مسجد مایه رشد، کمال و آزادی معنوی انسان‌ها بوده و خداوند فطرت و ظرفیت این کمال را به انسان داده است.

امام‌جمعه شاهین‌دژ با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ؛ کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند»، افزود: پس اگر انسان درست شود؛ همه چیز درست می‌شود همان کاری که پیامبران الهی کردند؛ لذا باید ابتدا همه سرمایه‌گذاری‌ها در انسان باشد.

حجت‌الاسلام مرادی، در ادامه با اشاره به جایگاه مسجد در جهان اسلام، بیان داشت: بی‌تردید مسجد مهم‌ترین سرمایه ملی، مذهبی و اصلی‌ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و جایگاه پرورش انسان‌های وارسته است، مسجد قلب تپنده جهان اسلام است که از صدر اسلام تاکنون همواره دارای کارکردهای متعدد عبادی، فعالیت‌های آموزشی، نظامی، اجتماعی و سیاسی بوده است.

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان اسلام، باتوجه‌به این جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت، تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را بکار بسته‌اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند.

امام‌جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه، مسجد جایی بود که، لشکر اسلام از آنجا برای پاسداری از دین حرکت می‌کرد، مکانی برای حل مشکلات مؤمنین و مؤمنات بود، تصریح کرد: تقوا، تأثیر حضور در مسجد است؛ لذا طبق تأکید تعالیم دین مبین اسلام واجب است مسلمانان خودشان را در فضا و مکان مسجد قرار بدهند و در آن تجمع پیدا کنند.

حجت‌الاسلام مرادی با تأکید بر اینکه، نماز و مسجد به ما یاد می‌دهد که هر کار در زندگی و جامعه آداب دارد که باید رعایت شود، گفت: با بیان اینکه نماز و مسجد، امام دارد؛ بنابراین زندگی هم برای تعالی به امام نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×