» اخبار استان » مسلمانان باید خیرخواه و غم‌خوار یکدیگر باشند
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

مسلمانان باید خیرخواه و غم‌خوار یکدیگر باشند

فروردین 22, 1403۹:۰۰ ق٫ظ 40

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسلمانان باید خیرخواه و غم‌خوار یکدیگر بوده و نسبت به همدیگر بغض و نفرت نداشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید بزرگ به مردم ارومیه اظهار داشت: ماه رمضان بهترین ماه خدا است که در این ماه خداوند بزرگ درهای رحمت و بخشش خود را بر روی مسلمانان باز کرده و هر کس بتواند در این ماه از این لحظات معنوی به خوبی استفاده کند به یک فرصت معنوی بزرگ دست یافته است و در روز قیامت ارزش این روزهای رمضان را درک خواهیم کرد.

وی افزود: امام صادق (ع) از دست رفتن رمضان را یک مصیبت بزرگ می‌داند چرا که این ماه می‌تواند در بخشش گناهان توسط خداوند موثر باشد و خداوند این فرصت بزرگ را به انسان داده تا توبه کند و طلب آمرزش کند.

امام‌جمعه ارومیه و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دین اسلام همیشه انسان به صبر دعوت کرده و در همه شرایط سخت زندگی باید انسان صبر خود را از دست ندهد و در ماه رمضان با دهان روزه انسان خود را از گناه‌ها دور نگه می‌دارد و این روند باید بعد از رمضان نیز ادامه داشته باشد تا انسان بتواند به بهشت وارد شود و به‌خصوص در این خواندن قرآن بسیار توصیه شده و این عمل باید در تمامی روزها ادامه یابد.

وی خاطر‌نشان کرد: تمامی مسئولان باید تمامی تلاش خود را بکنند تا شعاری سال را که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین کرده‌اند جامع عمل بپوشانند تا کشور همواره در مسیر پیشرفت باشد.

قریشی عنوان کرد: رفع مشکلات اشتغال جوانان استان یکی از مسائل مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد و در زمینه رفع مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری اقدام اساسی انجام شود.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند آینده آخرت خود را تضمین کنند بهترین وقف به کتاب مقدس قرآن کریم است که در دین اسلام نیز توصیه‌های بسیاری برای آن شده است.

قریشی بیان کرد: مسلمانان باید خیرخواه و غم‌خوار یکدیگر بوده و به یاری همدیگر بشتابند و نسبت به یکدیگر بغض و نفرت نداشته باشند تا زمینه برای ظهور امام زمان (عج) مهیا باشد.

گفتنی است؛ پلیس راهور استان آذربایجان‌غربی به منظور تردد آسان مؤمنان و روزه‌داران برای حضور در آیین نماز عید فطر محدودیت‌های ترافیکی را در مسیر‌های منتهی به مصلی اعمال کرده بود.

پایگاه‌های بهزیستی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی نیز صندوق‌های دریافت زکات فطره نمازگزاران و روزه‌داران را در مسیر‌های منتهی به محل‌های اقامه نماز عید فطر برای دریافت فطریه مستقر کرده بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×