» اخبار استان » مسلمانان باید در برابر جنگ‌های مذهبی هوشیار باشند
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
امام‌جمعه مهاباد:

مسلمانان باید در برابر جنگ‌های مذهبی هوشیار باشند

مهر 11, 1402۱:۵۴ ب٫ظ 90

امام‌جمعه اهل‌سنت مهاباد گفت: باید نسبت به هر حرکت تفرقه‌افکنانه هوشیار باشیم چراکه امروز خواسته دشمن همین ایجاد تفرقه بین مذاهب است.

ماموستا عبدالسلام امامی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرخنده میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: مسلمانان برای انسجام و اتحاد بیشتر خود در هفته وحدت، نشان می‌دهند که تا چه اندازه به هم نزدیک هستند و در راستای اعتلای اسلام به یکدیگر تقریب می‌جویند.
وی با بیان اینکه، دشمنان نمی‌خواهند که ما مسلمانان با هم متحد باشیم و هیچ‌وقت خیر مسلمانان را نخواستند، افزود: برای اینکه مسلمانان در فرهنگ انسان‌ساز اسلامی و فرهنگ پیامبر (ص) و همچنین در تمدن نوین اسلامی در نظم نوین اسلامی نقش داشته باشند باید اتحاد و وحدت بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت مهاباد بر لزوم انسجام امت اسلامی حول محور پیامبر اکرم (ص) تأکید کرد و افزود: باید نسبت به هر حرکت تفرقه‌افکنانه هوشیار باشیم، امروز خواسته دشمن همین ایجاد تفرقه است، دشمنان اسلام اساس کار خود را بر ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل‌سنت بنا نهاده‌اند.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: دشمنان مطالعات زیادی روی اسلام انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اختلاف فکری میان شیعه و اهل‌سنت منشأ خوبی برای اختلاف‌افکنی و تفرقه در جهان اسلام است.

وی افزود: بنابراین، مهم‌ترین عامل وحدت همدلی و همدردی و همگرایی و هم‌افزایی است چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» هر کسی که صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.

امام‌جمعه مهاباد در ادامه تأکید کرد: اگر در کشورهای اسلامی همدلی و همگرایی وجود داشته باشد، موجب ازبین‌رفتن تنش‌ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد و همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×