» اجتماعی » مشق علم در مدرسه کانکسی روستای بالانج پایان می‌یابد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گزارش و تحلیل
باهمت مسئولان استان آذربایجان‌غربی؛ 

مشق علم در مدرسه کانکسی روستای بالانج پایان می‌یابد

آبان 11, 1402۸:۱۵ ق٫ظ 50

با همت مسئولان و خیران استان آذربایجان‌غربی به زودی شاهد برچیده شدن مدارس کانکسی در روستای بالانج ارومیه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» تحصیل برخی از دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی در استان آذبایجان‌غربی در مدارس کانکسی و ناامن سبب شده تا همواره دانش‌آموزان سال تحصیلی را با مشقت فراوان آغاز کنند.

مدرسه روستای بالانج ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وجود کلاس‌های کانکسی در مدارس این روستا باعث گلایه اهالی شده است بنابراین خبرنگار این رسانه با حضور در این روستا از نزدیک ضمن گفتگویی با اهالی روستا در جریان مشکلات آنان قرار گرفته است.

کلاس‌های درس در مدرسه ایمان ناامن است

محمدی یکی از اهالی روستای بالانج ارومیه در گفتگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: دبستان دولتی ایمان یک و دو دارای مشکلات فراوانی است که باتوجه‌به شمار زیاد دانش‌آموزان در منطقه بالانج انتظار می‌رود کلاس‌های کانکسی برچیده و به‌جای آن کلاس‌های مناسب درس و با ساخت و سازه مناسب بتی جایگزین شود.

وی ادامه داد: کلاس‌های کانکسی از درب‌های کوچک و تنگی برخوردار است و این کلاس‌ها مناسب آموزش نبوده و فرزندان ما از یک محیط آموزشی خوبی برخوردار نیستند و خدمات ارائه شده به فرزندان ما که آینده کشور در دستان این کودکان خواهد بود مناسب نیست.

محمدی گفت:  همچنیناین دبستان دولتی فاقد سرایدار بوده و کودکان ما مجبور به پاک‌کردن و تمیزکردن حیاط مدرسه است ما فرزندان خود را برای درس آموختن و آموزش به مدرسه فرستادیم و من مجبور هستم در کیف کودک خود دستکش یک‌بارمصرف بگذارم تا با جمع‌کردن زباله دستانش به میکروب آلوده نشود.

وی اذعان کرد: این دبستان دخترانه به علت نداشتن سرایدار از سرویس بهداشتی بسیار نامناسب و کثیف برخوردار بوده که این وضعیت در شأن ما و فرزندان ما نیست و انتظار داریم مسئولین مربوطه رسیدگی لازم را دراین‌خصوص انجام دهند.

محمدی بیان کرد: اغلب خانواده‌های این منطقه از قشر پایین در آمدی هستند و قادر به پرداخت مبالغ درخواستی نبوده و برخی از دانش‌آموزان به علت بی‌پولی خانه‌نشین شده و از نعمت درس محروم مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های آهنی و کانکسی بسیار زیاد بوده و کلاس‌ها کوچک و دو در سه و تنگ هستند که به‌راحتی جایی برای تردد ندارند و سیستم گرمایشی بسیار نامناسبی در کلاس وجود دارد.

پس از رسانه‌ای شدن مشکلات مدارس روستای بالانج ارومیه، بسیاری از مسئولان استانی به‌خصوص دادستان استان آذربایجان‌غربی طی بازدیدی از این مدرسه قول مساعد دادند که مشکل موجود در این مدرسه را به زودی مرتفع کنند.

مطالبات مردم روستای بالانج در دستور کار قرار گرفت

حسین مجیدی دادستان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: باتوجه‌به انتشار مطالبات بحق روستائیان روستای بالانج در رسانه‌ها در خصوص فراهم نمودن شرایط مناسب تحصیل، دبیر قرارگاه حقوق عامه به مدرسه ایمان در روستای بالانج اعزام شد.

مجیدی با اشاره به بازدید نماینده دادستان از مدرسه ایمان روستای بالانج، تصریح کرد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که دانش‌آموزان در مدارس کانکسی با شرایط نامطلوب تحصیل و معلمان تدریس کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی بیان کرد: ازاین‌رو در راستای احقاق حقوق عامه شهروندان، مسئولان آموزش‌وپرورش استان بایستی با مولدسازی اراضی تحت اختیار خود زمینه تحصیل دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران مقتدر را در مکان‌هایی مناسب فراهم نمایند.

وی گفت: از صدور دستور به اداره راهداری ارومیه جهت نصب نیوجرسی در روبروی درب مدرسه در راستای پیشگیری از سقوط دانش‌آموزان و خودرو ها به غیرعمومی واقع در روبروی مدرسه دولتی ایمان خبرداد.

دادستان مرکز استان با صدور دستور به بخشداری مرکزی و اداره راهداری ارومیه، نسبت به ایمنی و استانداردسازی معبر عمومی منتهی به مدرسه ایمان روستای بالانج خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ابراز امیدواری کرد که در صورت طرح مشکلات از سوی شهروندان، دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی در راستای صیانت از حقوق عامه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کلام آخر؛

باتوجه‌به محرومیت برخی از دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی از کلاس درس مناسب، می‌طلبد خیران مدرسه‌ساز استان بار دیگر پای‌کار بیایند تا دانش‌آموزان این دیار مشق سازندگی را از دستان سخاوتمند آنها فراگیرند و مسئولان نیز هرچه سریع‌تر به وعده برچیده‌شدن مدارس کانکسی و ناامن استان جامه عمل بپوشانند.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×