» اجتماعی » مصدومیت 3 نفر بر اثر واژگونی خودرو
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

مصدومیت 3 نفر بر اثر واژگونی خودرو

خرداد 30, 1403۹:۵۷ ق٫ظ 30

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: واژگونی یک خودروی پیکان وانت در محور ارومیه به سلماس منجر به مصدومیت سه نفر شد.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به واژگونی یک خودرو در مسیر ارومیه به سلماس، اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۲۲:۳۶ شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ رخ داده که در این سانحه، خودروی پیکان وانت از جاده منحرف شده و واژگون شده است.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، نجاتگران پایگاه امداد و نجات گردنه قوشچی ارومیه به محل حادثه اعزام شدند تا اقدامات امدادی را آغاز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در این حادثه سه نفر دچار مصدومیت شدند که مصدومان پس از رهاسازی از خودرو و انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی توسط نیروهای امدادی، به مرکز درمانی منتقل شدند و همچنین لازم به ذکر است که حضور به‌موقع نیروهای امدادی و هماهنگی سریع آنها نقش مهمی در جلوگیری از بروز صدمات بیشتر ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید همیشه سرعت مجاز را رعایت کرده و در شرایط نامساعد جوی یا جاده‌های خطرناک، سرعت خود را کاهش دهند، تاکید کرد: کمربند ایمنی جان شما رانندگان را در صورت وقوع حادثه حفظ می‌کند بنابراین از بستن کمربند ایمنی خود و تمامی سرنشینان اطمینان حاصل کنید.

محبوبی تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی تمرکز شما را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به وقوع تصادفات جدی شود و خستگی و خواب‌آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای هستند لذا قبل از سفر طولانی استراحت کافی داشته باشید و در صورت نیاز در طول مسیر توقف کنید تا استراحت کنید.

وی عنوان کرد: رانندگان باید قبل از حرکت، از وضعیت آب و هوا و شرایط جاده‌ای مسیر خود مطلع شده و در صورت وجود شرایط خطرناک، سفر خود را به تعویق بیندازید یا مسیر دیگری را انتخاب کنند و همیشه هوشیار بوده و به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، علائم جاده‌ای و توصیه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

محبوبی تاکید کرد: با رعایت این توصیه‌ها و توجه به نکات ایمنی، می‌توانیم از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنیم و امنیت خود و دیگران را در جاده‌ها تضمین کنیم و امیدواریم همه رانندگان عزیز با دقت و مسئولیت‌پذیری به قوانین رانندگی احترام بگذارند و به ایمنی خود و دیگران اهمیت دهند.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×