» اخبار استان » مطالبات گندمکاران مهاباد پرداخت شد
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

مطالبات گندمکاران مهاباد پرداخت شد

مهر 25, 1403۹:۴۵ ق٫ظ 10

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۶۳ درصد از مطالبات گندمکاران مهاباد، معادل ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است و مابقی این مطالبات تا پایان مهرماه تسویه خواهد شد.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 50 هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفت که از این مقدار، ۴۵ هزار هکتار به صورت دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده بود.

وی تصریح کرد: با به‌کارگیری شیوه‌های نوین کشاورزی و حمایت‌های بیشتر می‌توان سطح زیر کشت آبی را افزایش داده و از این طریق به افزایش بهره‌وری و تولید محصولات باکیفیت کمک کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در سال زراعی گذشته (تا پایان شهریور امسال) حدود ۹۰ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان مهاباد برداشت شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد این افزایش تولید به‌وضوح نشانگر بهبود عملکرد کشاورزان و شرایط مناسب زراعی در منطقه است.

وی تصریح کرد: افزایش تولیدات گندم نه تنها به تأمین امنیت غذایی کشور کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود کشاورزان منطقه به درآمد پایدارتری دست یابند و از این طریق به رشد اقتصادی محلی نیز کمک کنند.

شهبازی بیان کرد: تاکنون بیش از ۶۳ درصد مطالبات گندمکاران، معادل ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است این مبلغ بخشی از کل مطالبات گندمکاران این شهرستان است که به زودی پرداخت کامل آن تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش برای تسریع در پرداخت مطالبات، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این پرداخت‌ها می‌تواند نقش مهمی در بهبود شرایط مالی کشاورزان و حمایت از تولید داخلی داشته باشد.

شهبازی خاطرنشان کرد: مجموع مطالبات گندمکاران این شهرستان حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ، تنها ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن باقی مانده است.

وی افزود: انتظار می‌رود با پرداخت مابقی مطالبات، کشاورزان بتوانند با انگیزه بیشتر به فعالیت‌های زراعی خود ادامه دهند و برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی را برای کشت آینده انجام دهند.

شهبازی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان، تمامی مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه به طور کامل پرداخت خواهد شد. امسال حدود ۵۸ هزار و ۲۴۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است که این میزان خریداری نشان‌دهنده اهمیت کشاورزی در اقتصاد منطقه و نیاز به حمایت بیشتر از این بخش است.

انتهای خبر/م

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×