» اخبار استان » معامله ۲۳ شرکت بورسی در تالار ارومیه
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

معامله ۲۳ شرکت بورسی در تالار ارومیه

مهر 14, 1403۹:۰۹ ق٫ظ 00

مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در طول این هفته، هفت کارگزار از ۹ ایستگاه معاملاتی فعال در تالار ارومیه به معامله سهام و حق تقدم ۲۳ شرکت مختلف پرداختند.

وحید جوادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ اظهار کرد : در هفته منتهی به ۱۱ مهر ۱۴۰۳، در مجموع تعداد ۲۶ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۰۴ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۱۲۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون و ۷۵ هزار و ۷۱۰ ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه معامله شد.

وی افزود: تنها ۹ درصد از این معاملات مربوط به خرید بوده و مابقی ۹۱ درصد معاملات به فروش اوراق اختصاص داشته است که این نسبت نشان‌دهنده رفتار معاملاتی خاص بازار در این بازه زمانی است که عمدتاً تمایل به فروش وجود داشته است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت کارگزاران در این دوره گفت: در طول این هفته، هفت کارگزار از ۹ ایستگاه معاملاتی فعال در تالار ارومیه به معامله سهام و حق تقدم ۲۳ شرکت مختلف پرداختند.

وی افزود: شرکت کارگزاری توسعه سهند با کسب ۳۲.۵ درصد از کل ارزش ریالی معاملات، بیشترین سهم را از بازار به خود اختصاص داد که  این عملکرد برجسته نشان‌دهنده اعتماد معامله‌گران به این کارگزاری و خدمات حرفه‌ای آن است.

جوادی همچنین درباره سهم شرکت‌های مختلف در ارزش معاملات افزود: در این هفته سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با بیش از ۱۹.۵ درصد از ارزش کل معاملات، جایگاه نخست را در تالار منطقه‌ای ارومیه به دست آورد.

وی اظهار داشت: این سهم به دلیل جذابیت‌های سرمایه‌گذاری و تحولات صنعتی، از تقاضای بالایی برخوردار بوده است و توانسته توجه معامله‌گران منطقه را به خود جلب کند.

مدیر تالار منطقه‌ای ارومیه در بخش دیگری از گزارش خود به نوسانات شاخص‌های کل بازار پرداخت و بیان کرد: شاخص کل بازار بورس با کاهش 40 هزار و 103 واحدی نسبت به هفته گذشته به رقم ۲ میلیون و 114 میلیون و 920 واحد رسید.

وی بیان کرد: شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۱۷۹ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل، به رقم ۲۲ هزار و ۱۳۱ واحد افت کرد.

جوادی تصریح کرد: این کاهش در شاخص‌ها، نشان‌دهنده نوعی عدم اطمینان و نوسانات در بازار سرمایه بوده که به دلیل عواملی چون نوسانات اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی شکل گرفته است.

وی بر لزوم توجه به تحلیل‌های دقیق و مشاوره حرفه‌ای در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاران تأکید کرد و اظهار داشت: بازار سرمایه همچنان از پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برخوردار است، اما نیاز به دقت و آگاهی بیشتر در معاملات دارد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×