» اخبار استان » میاندوآب » مقاومت و صبر درس قیام عاشورا است
امام جمعه میاندوآب
میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

مقاومت و صبر درس قیام عاشورا است

تیر 15, 1403۲:۲۴ ب٫ظ 80

امام‌جمعه میاندوآب گفت: عاشورا درس مقاومت و صبر بوده و ایمان به خدا؛ ریشه پایداری و توکل امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: امروز بار دیگر مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی حماسه خلق کردند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عظمت زیارت عاشورا، افزود: زیارت عاشورا حدیث قدسی بوده و ائمه معصومین (ع) در روایات مختلف بر عظمت زیارت عاشورا تأکید کرده‌اند و اولین کسی از اهل‌بیت (ع) که متن زیارت عاشورا را برای عموم مردم خواند، امام باقر (ع) است.

وی با بیان اینکه عاشورا نمایانگر اصل اسلام است، گفت: در حقیقت پیامبر گرامی اسلام (ص) و اسلام به‌وسیله عاشورا شناسایی شد، گفت: چهره‌ای که از پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) در عاشورا نمایان شده در جای دیگری آشکار نشده است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه عاشورا معرف قرآن، توحید، نبوت، امامت، عدل و قیامت است، تصریح کرد: تمام مصائبی که حضرت فاطمه زهرا (س) تحمل کردند، چهره حقیقی آن در عاشورا مشخص شد.

امام‌جمعه میاندوآب از عاشورا به‌عنوان معرفی دو نوع اسلام نام برد و اظهار کرد: در تعالیم دینی به عاشورا و واقعه کربلا اهمیت بسزایی داده شده است و این نشان‌دهنده عظمت این واقعه عظیم است.

وی گفت: این همه ثواب برای اشک ریختن، ذکر مصیبت، حضور در مجلس عزا، وقف کردن حسینیه، املاک و سفره اطعام که برای عاشورا ذکر شده؛ حتماً رازی دارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه در واقعه عاشورا از بچه شش‌ماهه تا پیرمرد ۹۰ساله، از دختربچه تا خانم مسن و سالخورده در میدان حضور داشتند، تصریح کرد: برای همه سنین و اقشار در کربلا یک الگو بود تا درس بگیرد.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: یکی از اهداف امام حسین (ع) این بود که می‌خواهند عاشورا آئینه تمام‌نمای دو نوع اسلام باشد که بعضی آئینه‌ها کوچک بوده و انسان فقط صورتش را در آن می‌بیند؛ ولی بعضی آئینه‌ها به‌اندازه قد انسان بوده و انسان تمام قامتش را در آن می‌بیند.

وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌خواهد تمام قامت دو اسلام را معرفی کند تا مسئله‌ای را که در اسلام پیش‌آمده بود، حل کند و در واقع دنبال حل یک مسئله اساسی بوده و برای این کار هم دعوت و هم تربیت می‌کند.

حسن‌زاده از عاشورا به‌عنوان تضمین وعده‌های الهی برای استقامت و ایستادگی نام برد و افزود: شرایط هر اندازه هم که سخت باشد؛ سخت‌تر از عاشورا نخواهد بود که در چنین شرایطی، از سوی امام حسین (ع) و اهل‌بیت و اصحابش مقاومت صورت گرفت.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه عاشورا درس مقاومت و صبر در روزهای سخت و گذرا است، تصریح کرد: نباید در زمین دشمن بازی کرد و باید از عاشورا درس گرفت و به عاشورا اقتدار کرد.

وی از ایمان به خدا به‌عنوان ریشه پایداری و توکل امام حسین (ع) نام برد و گفت: امام حسین (ع) خوش‌بین و درعین‌حال واقع‌بین بودند و باید از ایشان نیز الگو و درس گرفت.

حسن‌زاده هم چنین با تأکید بر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: تمام هم‌وغم دشمنان این است که مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و در این راستا نیز برنامه‌ریزی می‌کند و لذا مردم وظیفه دارند با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دشمنان را مأیوس سازند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×