» اجتماعی » مقاوم‌سازی 60 درصد خانه‌های روستایی خوی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد:

مقاوم‌سازی 60 درصد خانه‌های روستایی خوی

مهر 18, 1403۶:۳۰ ق٫ظ 20

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: مقاوم‌سازی 60 درصد از خانه‌های روستایی شهرستان خوی به عنوان یکی از پیشتازترین اقدامات بنیاد مسکن، با هدف ارتقای ایمنی در برابر بلایای طبیعی و بهبود کیفیت زندگی روستاییان انجام شده است.

علی‌رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، از مقام‌سازی خانه‌های روستائی در شهرستان خوی خبر داد و اظهار کرد: اجرای موفق این طرح باعث شده تا علاوه بر ارتقای ایمنی ساختمان‌ها در برابر بلایای طبیعی، کیفیت زندگی روستاییان نیز بهبود یابد.

وی افزود: این برنامه‌ها در راستای افزایش مقاومت بناها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی نظیر زلزله اجرا شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی عنوان کرد: تاکنون 60 درصد از خانه‌های روستایی در شهرستان خوی مقاوم‌سازی شده‌اند که این رقم از 27 هزار واحد مسکونی روستایی شامل 16 هزار واحد می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی دیگر واحدهای باقی‌مانده نیز در دستور کار قرار دارد و با جذب منابع جدید، این پروژه‌ها در آینده نزدیک به پایان خواهند رسید این اقدام مهم باعث افزایش امنیت و پایداری خانه‌ها و به تبع آن، ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق شده است.

مقدم بیان کرد: در حال حاضر، طرح‌های هادی در 20 روستای دیگر شهرستان خوی در دست مطالعه و طراحی است، این طرح‌ها با هدف توسعه پایدار و یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های روستایی در دست بررسی هستند و انتظار می‌رود پس از تکمیل مطالعات، عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

وی اظهار داشت: این پروژه‌ها نه تنها موجب بهبود وضعیت مسکن و زیرساخت‌های عمومی در روستاها می‌شوند بلکه نقشی اساسی در تقویت اقتصاد و افزایش فرصت‌های اشتغال در این مناطق ایفا می‌کنند.

مقدم همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی این طرح‌ها، حفظ و تقویت جمعیت روستایی است، چرا که افزایش امکانات رفاهی و زیرساخت‌های عمرانی، انگیزه مهاجرت را کاهش داده و روستاییان را به ادامه زندگی در محل سکونت خود ترغیب می‌کند.

وی افزود: در کنار مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن، بهبود دسترسی به خدماتی همچون آب، برق، و اینترنت در دستور کار قرار دارد که می‌تواند روستاها را به مراکز تولید و اشتغال فعال تبدیل کند. این رویکرد باعث افزایش تعاملات اقتصادی و اجتماعی میان مناطق روستایی و شهری خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر طرح‌های هادی و مقاوم‌سازی مسکن، توجه ویژه‌ای به پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز وجود دارد.

مقدم تصریح کرد: در قالب این برنامه‌ها، احداث مراکز فرهنگی، ورزشی و آموزشی در روستاها در دست اجراست که هدف آن‌ها ایجاد بسترهایی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاییان است.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×