» تازه های خبر » مقایسه تیلور و بروکس و دو ضعف بزرگ لوپز
تازه های خبر - ورزش

مقایسه تیلور و بروکس و دو ضعف بزرگ لوپز

خرداد 1, 1403۱۰:۱۵ ق٫ظ 40

قهرمان پیشین کشتی جهان می‌گوید مسابقات بروکس آمریکایی را دیده و این کشتی‌گیر جوان باهوش بوده و از توانایی خوبی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»به نفل از خبرگزاری تسنیم علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره حضورش در اردوی تیم ملی جوانان اظهار داشت: هیئت کشتی تهران گفت که می‌خواهد از ابراهیم جوادی تجلیل کند و خواستند من هم باشم. غلامرضا محمدی مربی باتجربه و خوبی است، مربیان خوبی هم برای جوانان جمع کرده؛ سعید ابراهیمی، جوکار و… . مربیان خوبمان را باید در رده سنی پایه بگذاریم. دبیر در بخش سخت‌افزاری خوب کارکرده بود، مقداری در ابتدای ریاستش، در زمینه انتخاب مربی اشتباه داشت، اما حالا خوب کار می‌کند. هرچند مرکز توجه رده سنی بزرگسالان است، اما کل چیزی که ما از کشتی می‌خواهیم در واقع از رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان به دست می‌آید.
*خوب است قهرمانانِ عنوان‌دار امروز در باشگاه‌ها تمرین می‌دهند
وی ادامه داد: خیلی از مربیان رغبت نمی‌کنند به این رده‌های سنی بروند و تمرکزشان روی بزرگسالان است، درحالی‌که اولویت باید استفاده از مربیان با فهم و دانش در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان باشد. 3-4 سال بعد نتیجه‌اش را می‌بینیم. یک اتفاق خوب هم این است که یکسری از این افراد که مدال جهانی دارند، حالا بچه‌ها را تمرین می‌دهند. چند سال بود که این اتفاق نمی‌افتاد؛ اما حالا به هر کدام آنها یک باشگاه دادند. ممکن است درآمدزایی هم برای‌شان شده باشد؛ اما همین که تمرین می‌دهند خوب است. قبلاً آنها دنبال این بودند که فقط مربی تیم ملی در رده بزرگسالان شوند، بعد که دوره‌شان تمام می‌شد، می‌رفتند و دیگر حضوری در کشتی نداشتند، حالا اما آنها شاگرد دارند و با شاگردان خودشان بالا می‌آیند.
*در 57 کیلو می‌توانستیم شانس مدال المپیک داشته باشیم
دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن درباره عدم تکمیل سهمیه‌های المپیک کشتی آزاد تصریح کرد: خوب بود اگر تکمیل می‌شد، چون جدول امروز کشتی جهان با گذشته فرق دارد و باتوجه به اینکه براساس رنکینگ، سرگروه‌ها مشخص می‌شوند، این امکان وجود دارد که یکی دو حریف نسبتاً ضعیف‌تر در گروهت قرار بگیرند و شانس مدال هم داشته باشی. قبلاً احتمال اینکه همه خوب‎ها در یک گروه قرار بگیرند وجود داشت و گاهی اوقات قهرمانان بزرگ حذف می‌شدند. امروز اما حتی برای کشتی‌گیری که خیلی روی مدالش حساب نمی‌شود هم این شانس وجود دارد که اگر یک مقدار جدول خوب باشد یک‌دفعه روی سکو هم برود. البته که المپیک مدالی محاسبه می‌شود و مثل مسابقات جهانی امتیازی نیست. بقیه تیم خوب مدال بگیرند، نبودِ 57 کیلوی‌مان به چشم نمی‌آید.
*طلایی‌های 2023 طلا نگیرند، افت کرده‌ایم
علیرضا حیدری درباره اینکه قبلاً گفته بود کشتی در المپیک پاریس می‌تواند 3 مدال طلا بگیرد و این حرف خوشایند رئیس فدراسیون کشتی نبود و در مصاحبه‌هایش نسبت به آن واکنش نشان داده بود، خاطرنشان کرد: من کشتی آزاد و فرنگی را با هم گفتم. باور من هم به این بود که ما در جهانی قبلی دو طلایی آزاد و فرنگی داشتیم. قاعده کار را باید بر این مبنا بگذاریم نسبت به کسانی که طلا گرفتند تعهدی داریم که باید آنها را در همین شرایط حفظ کرده و حتی ارتقای‌شان دهیم. سال بعد طلا نگیرند، در واقع افت کرده‌اند. فلسفه برگزاری اردوهای تیم ملی و تلاشی که کادرفنی تیم ملی می‌کند هم همین است که بچه‌ها نسبت به گذشته خود ارتقا پیدا کنند. یک نفر مثل رحمان عموزاد قابلیت کسب نشان طلای المپیک را دارد، من که نمی‌توانم بگویم حذف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×