» اخبار استان » ارومیه » موانع ازدواج جوانان تسهیل و برطرف شود
ارومیه - تیتر یک
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:

موانع ازدواج جوانان تسهیل و برطرف شود

خرداد 26, 1402۴:۰۶ ب٫ظ 80

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بر همه مسئولین و خانواده‌ها واجب است که زمینه را برای ازدواج جوانان تسهیل کنند.

به گزارش حرف رک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه با اشاره به اهمیت صنعت هسته‌ای، اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی، درمانی و انرژی گوشه‌ای از خدمات صنعت هسته‌ای است.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه صنعت هسته‌ای فقط بحث اسلحه و سلاح کشتارجمعی نیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق دین و شریعت به سمت سلاح کشتارجمعی نمی‌رود وگرنه اگر جوانان این مرزوبوم اراده می‌کردند و می‌خواستند، ترسی از غربی‌ها ندارند و انجام می‌دادند.

وی گفت: یکی از حسن‌های صنعت هسته‌ای برای کشور اعتمادبه‌نفس بالا در سطح جهانی است.

قریشی بر لزوم احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان تأکید و تصریح کرد: هر چقدر که در توان داریم با احسان و نیکوکاری و کمک، بار سنگینی مال در آخرت را سبک‌تر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به جایگاه خانواده در دین مبین اسلام اشاره و اظهار کرد: رسیدگی و توجه به خانواده یکی از اصل‌های مهم مسلمانی بوده تا جایی که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید کنار همسر و فرزندان بودن از اعتکاف در مسجد هم باارزش‌تر است.

امام‌جمعه ارومیه همچنین به‌روز اساتید اشاره کرد و گفت: ۳۱ خردادماه مصادف با شهادت دکتر چمران است و باید اساتید و دبیران شهید چمران را الگوی خود قرار دهند.

وی گفت: شهید چمران فردی بود که از همه چیز خود گذشت و در جبهه حق علیه باطل تا آخرین قطره خون دفاع کرد.

قریشی بر لزوم رفع موانع و تسهیل ازدواج جوانان اشاره و تصریح کرد: بر همه مسئولین و خانواده‌ها واجب است که زمینه را برای ازدواج جوانان تسهیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه اظهار کرد: مهریه‌ها و جهیزیه‌های زیاد یکی از دلایل سخت‌شدن ازدواج است که متأسفانه این روزها رواج پیدا کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه در حفظ منابع طبیعی و آب کوشا بوده و از اسراف به‌صورت جدی دوری کنیم، گفت: در زمینه ساخت‌وسازها و خانه‌باغ‌ها نیز باید تدبیری از سوی مسئولین قضایی و اجرایی استان صورت گیرد که این ساخت‌وسازها انجام نشود.

قریشی افزود: بعد از احداث این سازه‌ها فروپاشی آن‌ها با تخریب چند خانه آن هم به‌صورت ناعادلانه صحیح نیست و لذا با کار کارشناسی شده و دقیق مسئولین رسیدگی کنند، تا حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×