» اخبار استان » اشنویه » میزان بارندگی در اشنویه 4 برابر افزایش یافت
اشنویه - پیشخوان - گفتگو
مسئول هواشناسی اشنویه:

میزان بارندگی در اشنویه 4 برابر افزایش یافت

دی 24, 1402۸:۴۹ ب٫ظ 50

مسئول هواشناسی اشنویه گفت: در سال زراعی جاری، میزان بارندگی‌ها ۳۱۵/۶ میلی‌‌متر است که در مقایسه با میزان بارندگی زراعی سال گذشته تا به امروز چهار برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» صالح راوندی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هه‌وال شنو، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی در 24 ساعت گذشته میزان بارندگی در شهرستان اشنویه 85 میلی‌متر بوده و در مجموع با توجه به بارش‌های اخیر 122 میلی‌متر بارندگی در این شهرستان گزارش شده است.

مسئول هواشناسی اشنویه با اشاره به ارتفاع برف در شهرستان اشنویه، اظهار کرد: ارتفاع برف در سطح شهرستان اشنویه به ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد، بیشترین میزان بارش  مربوط به روستاهای ذمه و آلکاباد است که ارتفاع برف در آنها به 1/5 متر می‌رسد.

وی در ارتباط با تعداد ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان گفت: یک ایستگاه در داخل شهر و ایستگاه بعدی در نالوس است که کارهای عمرانی آن به پایان رسیده و در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

راوندی با اشاره به میزان بارش سال زراعی که از اول مهرماه هر سال محاسبه می‌شود، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، میزان بارندگی‌ها ۳۱۵/۶ میلی‌متر است که در مقایسه با بارندگی زراعی پارسال تا به امروز چهار برابر افزایش داشته است، میزان بارندگی زراعی پارسال تا این موقع از سال 80 میلی‌متر بوده است.

وی ضمن اشاره به بهبود آمار بارندگی‌های سال زراعی اشنویه نسبت به سال گذشته، افزود: شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و سردشت نسبت به شهرهای دیگر از لحاظ بارندگی وضعیت بهتری دارند و سایر شهرها شرایط خوبی را از لحاظ میزان بارش نداشته‌اند.

این مقام مسئول افزود: وضعیت ناپایدار فعلی تا فردا صبح ادامه دارد و کولاک و برف ادامه خواهد داشت این سامانه بارندگی که از پنج‌شنبه وارد اشنویه شده است فردا صبح از این منطقه خارج می‌شود

راوندی در پایان با اشاره به مسیرهای برف‌گیر که احتمال بسته‌شدن آنها است اظهار کرد: در راه‌های مواصلاتی منتهی به روستاها واقع در مناطق مرتفع و همچنین مسیر اشنویه به ارومیه بالاخص منطقه آق‌بلاغ که دامنه برف‌گیری دارد و اشنویه به پیرانشهر احتمالاً شاهد بسته‌شدن راه و مسیرها خواهیم بود و از مردم می‌خواهیم از تردد غیرضروری خودداری کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×