» اجتماعی » میزبانی مسابقات والیبال فرهنگیان سراسر کشور به آذربایجان غربی رسید
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

میزبانی مسابقات والیبال فرهنگیان سراسر کشور به آذربایجان غربی رسید

تیر 17, 1402۱۰:۰۹ ق٫ظ 80

 مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی گفت: مسابقات والیبال فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی آذربایجان غربی از ۱۶ تیر به مدت پنج‌روز در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگاران؛ با بیان اینکه، میزبانی مسابقات والیبال فرهنگیان مرد کشور به آذربایجان غربی رسید، اظهار کرد: این مسابقات از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ تیرماه در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، در این دوره از مسابقات ۳۲ تیم در قالب ۴۸۰ نفر به رقابت با همدیگر می‌پردازند، گفت: سالن‌های شهید رجایی یک و دو و همچنین سالن سه‌هزارنفری ارومیه برای این رقابت‌ها آماده‌سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد: هم‌زمان با این دوره از مسابقات ۱۰ تیم در ۶ استان دیگر در سایر رشته‌ها باهم به رقابت می‌پردازند.

مطهری تصریح کرد: استان کرمان میزبان مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور (مردان ۴۰ و زیر ۴۰ سال)، اصفهان میزبان مسابقات فوتبال و تنیس رومیز، شیراز میزبان والیبال بانوان و تبریز هم میزبان مسابقات تنیس رو میز و بدمینتون خواهد بود.

وی با بیان اینکه تجهیزات موردنیاز این مسابقات خریداری شده است عنوان کرد: پیش از شروع مسابقات این تجهیزات تحویل کارگروه فنی خواهد شد.

مدیرکل با بیان اینکه استان آماده میزبانی بهینه از این مسابقات است؛ گفت: میزبان افتتاحیه مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ و مراسم اختتامیه نیز برعهده مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه یک خواهد بود.

مطهری اظهار کرد: آذربایجان غربی قهرمان این رشته در سال قبل بوده و حفظ این عنوان نیز باتوجه‌به بازیکنان علاقه‌مند پرتلاش استان موردتوجه است.

وی در ادامه بیان کرد: معلمان به‌عنوان معماران آینده کشور، نقش انکارناپذیری در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه میهن اسلامی دارند و برنامه‌ریزی برای ارتقای توانمندی این قشر اثرگذار و محور تحول نظام آموزشی و تربیتی از اهم مأموریت‌های وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی تصریح کرد: در این میان، ورزش به‌عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی می‌تواند تأثیری خارق‌العاده و منحصر سلامت و شادابی جسم و مهم‌تر از آن بالندگی روح و روان داشته باشد.

مطهری عنوان کرد: بنابراین باتوجه‌به نقش مهم فرهنگیان در دستیابی به اهداف والای تربیت‌بدنی و ورزش مدارس، تحولات عمیق و پایدار در سبک زندگی، سلامت همگانی و نهادینه‌کردن فرهنگ ورزش در جامعه، برنامه توسعه ورزش فرهنگیان، یکی از برنامه‌های حیاتی و لازم است.

وی تصریح کرد: مسابقات ورزشی فرهنگیان که مزین به نام شهید والامقام «معلم تربیت‌بدنی، شهید ابراهیم هادی» است و با شعار «معلم ورزشکار، معلم امیدآفرین، مدرسه بانشاط» در حال برگزاری است، می‌تواند زمینه‌ساز تبادل ارزش‌های ملی، فرهنگی و معنوی، توجه به فضایل اخلاقی، تقویت روحیه و نشاط و عرصه بروز خلاقیت و توانمندی معلمان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×