» اجتماعی » ناگفته‌های شورای شهر ارومیه بازگو می‌شود؟
اجتماعی - اخبار استان - گزارش و تحلیل
هشدار اینستاگرامی عضو شورای شهر ارومیه؛

ناگفته‌های شورای شهر ارومیه بازگو می‌شود؟

مرداد 8, 1402۱۱:۵۱ ق٫ظ 50

استوری چند روز پیش توماج وحید افشار سؤالات بسیاری را در اذهان مردم ایجاد کرده است؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که این فرد به‌عنوان یکی از اعضای مستقل شورا به وعده‌اش عمل می‌کند یا به همین میزان هشدار و تبذیر بسنده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ استوری چند روز پیش توماج وحید افشار عضو شورای شهر ارومیه سؤالات بسیاری را در اذهان مردم ایجاد کرده است.

وحید افشار هشدار داده بود که بعد از تمام‌شدن مراسم‌های عزاداری محرم، حرف‌هایی با مردم خواهد گفت تا شهروندان از پشت پرده برخی اتفاقاتی که هم اکنون در شورا می‌گذرد و به ظن وحید افشار به ضرر مردم و شهر است، مطلع شوند.

آن‌طور که برخی از ناظران سیاسی و اجتماعی می‌گویند شورای ششم نشان داده هم بی‌تجربه، مخفی کار و غیرشفاف‌ترین شورای تاریخ شهر ارومیه است.

این استوری نشان می‌دهد تا چه اندازه چنددستگی در شورای اسلامی شهر ارومیه حاکم شده و ریاست این شورا نتوانسته اتحاد و انسجام این مجموعه را حفظ کند و ازاین‌رو دغدغه مردم و حل مشکلات شهر و شهروندان و یافتن راهکار برای معضلات شهری شاید دیگر اولویت اول و حتی دوم و سوم برخی از اعضای این شورا نباشد.

برای افکار عمومی این سؤال پیش‌آمده که آیا برخی از اعضای شورای شهر بیشتر از آنکه دغدغه خدمت داشته باشند؛ به دنبال تثبیت موقعیت سیاسی خود و هماهنگی هرچه بیشتر با طیف‌های سیاسی بیرون از شورا هستند؟

بعد از ورود اعضای علی‌البدل به‌عنوان جانشین در شورای شهر ارومیه و تغییر ترکیب فکری و طیف‌های سیاسی در پارلمان شهری می‌شد حدس زد که صدای چنددستگی و ناهماهنگی‌ها به بیرون از صحن شورای شهر درز کند و تنش و تشنج به وجود آمده در داخل شورا تأثیر خود را بر مدیریت شهری بگذارد.

اما کمتر کسی فکر می‌کرد که شورای فعلی پس از اتفاقات گذشته و اتهاماتی از قبیل اهمال در نظارت به اعضا شورای قبلی، حالا خودشان در معرض اتهام تبدیل به شورای مطیع شهردار قرار بگیرند و عملاً جایگاه یک نهاد مهم و مردمی در حد هیئت‌مدیره شهرداری به ریاست شهردار تبدیل کنند.

فارغ از این مسائل شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در شورای شهر ارومیه و بعد از ورود اعضای جانشین افتاد؛ قدغن شدن حضور خبرنگاران و رسانه‌های محلی به صحن علنی شورای شهر و درپیش‌گرفتن سیاست سانسور و پنهان‌سازی مسائل از افکار عمومی بود و متعاقب آن شکایت شهردار از تعدادی خبرنگار این پروسه را تکمیل کرد.

در میان جامعه خبری شهرستان ارومیه کمتر کسی است که معتقد نباشد این دور از شورای شهر و شهرداری هم از رسانه‌ها گریزانند و هم ضد رسانه‌اند و به معنی دیگر، دوست ندارند پاسخگو باشند و ازاین‌رو است مسیر عدم شفافیت را به‌عنوان سیاست کاری خود پیش گرفته‌اند و این امر نیز انفعال در این مجموعه را به وجود آورده است.

حالا در این شرایط بغرنج و پر از حاشیه در شورای شهر، باید منتظر ماند و دید که توماج وحید افشار به‌عنوان یکی از اعضای مستقل شورا به وعده‌اش عمل می‌کند یا به همین میزان هشدار و تبذیر بسنده خواهد کرد.

قطعاً حجم، ارزش و وزن مطالبی که توماج وحید افشار بیان خواهد کرد در صورت داشتن اهمیت راهبردی و حیاتی برای شهر و شهروندان می‌تواند تلنگری به مدیریت شهری و همچنین نهادهای نظارتی مسئول باشد و شورای شهر را از حواشی فعلی خارج و به ریل اصلی خود که همان نظارت صفر تا صدی بر شهردار، شهرداری، سیاست‌گذاری برای مدیریت شهری، دوری از زد و بندهای سیاسی و دوری از سیاسی‌کاری باشد؛ بازگرداند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×