» اجتماعی »  نجات کوهنورد ۵۲ ساله در ارتفاعات خوی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی خبر داد:

 نجات کوهنورد ۵۲ ساله در ارتفاعات خوی

مرداد 6, 1403۸:۲۴ ق٫ظ 40

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: با تلاش ۱۰ ساعته تیم امداد و نجات هلال‌احمر خوی مرد حادثه‌دیده در ارتفاعات سوسوز خوی نجات پیدا کرد.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به حادثه رخ داد بر یک فرد در ارتفاعات سوسوز شهرستان خوی اظهار کرد: روز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳، تیم امداد و نجات هلال‌احمر خوی پس از دریافت گزارشی مبنی بر گرفتاری یک کوهنورد ۵۲ساله در ارتفاعات سوسوز شهرستان خوی، به‌سرعت وارد عمل شد.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات نجات بلافاصله پس از دریافت گزارش در ساعت ۱۷:۵۰ آغاز و یک تیم تخصصی امداد و نجات با تجهیزات کامل برای نجات در کوهستان، به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به شرایط سخت و صعب‌العبور منطقه، نجاتگران هلال‌احمر پس از پیمودن مسافت ۶ کیلومتری، توانستند به فرد گرفتار دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی افزود: با وجود خطرات فراوان و شرایط دشوار، تیم‌های امداد و نجات هلال احمر با ایجاد مسیرهای دسترسی و استفاده از تجهیزات تخصصی، به فرد حادثه‌دیده رسیدند. تلاش‌های بی‌وقفه آنها منجر به نجات این مرد ۵۲ساله و جلوگیری از وقوع یک فاجعه احتمالی شد.

محبوبی یادآور شد: این عملیات ۱۰ ساعته تا ساعت ۳:۳۰ بامداد روز شنبه ۶ مردادماه ادامه داشت. با همکاری و هماهنگی تیم‌های امدادی، این عملیات با موفقیت به پایان رسید و فرد نجات‌یافته با فرود ایمن و انتقال به مرکز درمانی، از خطر مرگ حتمی نجات یافت.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه بار دیگر نشان داد که آمادگی و هماهنگی تیم‌های امدادی در مواقع بحرانی چقدر می‌تواند در نجات جان انسان‌ها مؤثر باشد. هلال‌احمر باتکیه‌بر تجربه و تخصص خود، نقش حیاتی در این عملیات ایفا کرد و توانست جان یک انسان را در شرایطی بسیار دشوار نجات دهد.

گفتنی است این عملیات موفقیت‌آمیز، اهمیت آموزش و آماده‌سازی تیم‌های امداد و نجات را به‌خوبی نشان داد. توانایی واکنش سریع و تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی، نتیجه تلاش‌های مداوم هلال احمر برای آموزش نیروهای خود است. این تیم‌ها به طور منظم در دوره‌های آموزشی و تمرینات میدانی شرکت می‌کنند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند و در شرایط واقعی عملکرد بهتری داشته باشند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×