» پیشخوان » نخستین طرح 100 درصد خیرساز حوزه سلامت در فیرورق افتتاح شد
پیشخوان - خوی - سلامت
رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی:

نخستین طرح 100 درصد خیرساز حوزه سلامت در فیرورق افتتاح شد

آذر 15, 1402۰:۰۵ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 70

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: پایگاه فوریت‌های پزشکی، نخستین طرح خیرساز حوزه سلامت در شهر فیرورق خوی افتتاح شد.

به گزارش «حرف رک» حسین حبیب‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن تقدیر از خانواده مرحوم دکتر ابوالقاسمی و گرامیداشت یاد و خاطره وی اظهار داشت: این طرح اولین طرح صددرصد خیر ساز در خوی است که با بهره‌برداری از آن بخش مهمی از مشکلات شهر فیرورق و محور خوی – چالدران در زمینه ارائه خدمات اولیه به بیماران و مصدومان از حوادث برطرف شد.

وی افزود: پایگاه فوریت‌های پزشکی شهر فیرورق به همت خانواده پزشک مرحوم دکتر علیرضا ابوالقاسمی در ۱۹۴ مترمربع زیر بنا ساخته شده است.

حبیب‌زاده با بیان جزئیات این پایگاه گفت: زمین این طرح را شورای اسلامی و شهرداری فیرورق تأمین کرده و خانواده دکتر ابوالقاسمی نیز  برای ساخت و تجهیز این مرکز فوریت‌های پزشکی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در شهرستان خوی تصریح کرد: نظام سلامت با ساخت پنج بیمارستان تخصصی در خوی توانسته شاخص امید به زندگی را افزایش، مرگ‌ومیر مادران، نوزادان  را کاهش و همچنین با کنترل  بسیاری از بیماری‌های واگیردار در خدمت سلامت و بهداشت شهروندان باشد و باید گفت که این موارد فقط جزئی از دستاوردهای نظام سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خوی  است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر پنج مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت نیز با مشارکت خیران در مناطق روستایی خوی در دست  ‌ساخت است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×