» اخبار استان » نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی کاهش یافته است
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی:

نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی کاهش یافته است

اردیبهشت 13, 1403۰:۱۰ ق٫ظ 70

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: نرخ بیکاری استان طی چهار فصل سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 1401 کاهش داشته است.

علی دهقان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، با اشاره به کاهش آمار نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان طی چهار فصل سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 1401 کاهشی بوده به‌طوری‌که که طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در بهار سال 1402، به 6.7 درصد رسیده بود که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال 1401 (7.4درصد) 7 دهم درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در تابستان 5.1 درصد بوده که نسبت به تابستان سال 1401 که این شاخص 7 درصد بود 1.9 درصد کاهش داشته، نرخ بیکاری فصل پاییز در سال 1402،بخ 7.7 درصد رسیده بود که نسبت به فصل مشابه سال 1401 حدود 7 دهم درصد کاهش و در زمستان سال 1402 نرخ بیکاری استان 7.6 درصد اعلام شد که نسبت به زمستان سال 1401 ، 4.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: لازم به توضیح است که نرخ بیکاری استان در فصل تابستان با 5.1 درصد به کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور و رتبه اول کشوری در کمترین نرخ بیکاری رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران، در چهار فصل گذشته، نرخ بیکاری در استان بهبود یافته و کاهش یافته است. این کاهش نشان دهنده تحولات مثبت در اقتصاد و بازار کار است، که ممکن است ناشی از رشد اشتغال، سرمایه‌گذاری در صنایع محلی، یا برنامه‌های اشتغال‌زایی و توسعه‌ی منابع انسانی باشد. این تحولات می‌توانند بهبودی‌های مهمی در زندگی افراد و رشد اقتصادی منطقه ایجاد کنند بنتابراین به دنبال کاهش نرخ بیکاری در استان هستیم.

دهقان بیان کرد: همواره کاهش نرخ بیکاری اثرات مثبتی بر اقتصاد و جوامع دارد که این موارد شامل افزایش درآمد و خرید، کاهش فقر، افزایش رضایت شغلی، افزایش تولید و رشد اقتصادی، بهبود شرایط زندگی، افزایش استقلال مالی فردی، و افزایش اعتماد به نفس جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین، کاهش نرخ بیکاری می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه صنایع محلی تبدیل شود، که در نهایت منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود نظام اجتماعی و اقتصادی استان می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×