» پیشخوان » نظارت ۴ گروه بر بازار نوروزی در میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب خبر داد:

نظارت ۴ گروه بر بازار نوروزی در میاندوآب

اسفند 22, 1402۳:۵۱ ب٫ظ 60

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی، چهار اکیپ از بازرسان این اداره بر بازار ویژه نوروز و ماه رمضان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، رضا بهروزی امروز در جلسه بررسی آخرین اقدامات انجام‌گرفته در راستای طرح نوروزی در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: در آستانه ماه رمضان و سال نو، اکیپ های نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با رویکرد مهار تورم، جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، امید آفرینی، ایجاد رفاه و رضایتمندی عمومی در سطح بازار فعال هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه در طول سال تیم‌های نظارتی در سطح بازار حضور داشته و بر روند توزیع کالاها نظارت می‌کنند، افزود: این بازرسی‌ها در ایام و مناسبت‌های ویژه سال تشدید می‌شود که در راستای اجرای طرح نوروزی نیز چهار اکیپ از بازرسان متشکل از ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر بازار ویژه نوروز و ماه رمضان نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به تعیین قیمت اقلام پرمصرف در ماه رمضان، گفت: باتوجه‌به افزایش تقاضا در ماه رمضان برای اقلامی مانند زولبیا و بامیه، برابر تصمیم اعضای کمیته نرخ‌گذاری و تصویب نرخ‌های پیشنهادی در کمیسیون نظارت شهرستان میاندوآب، قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه ۱۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

بهروزی با تأکید بر اینکه کالاهای پرمصرف و موردنیاز مردم در زیر ذره‌بین واحد بازرسی قرار دارد، تصریح کرد: نحوه فعالیت اصناف، کسبه و بازاریان به‌صورت روزانه رصد و قیمت کالاها بررسی و کنترل می‌شود .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: نظارت بر مراکز قالیشویی و خشک‌شویی و نیز مراکز اقامتی، هتل‌ها و پارکینگ‌ها نیز در راستای اجرای طرح نوروزی توسط بازرسان تشدید می‌شود.

وی گفت: بازرسی از واحدهای صنفی پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و میوه، مراکز زیارتی و سیاحتی، هتلداری و گردشگری، حمل‌ونقل، غذاخوری‌ها، اماکن فرهنگی و تفریحی، عرضه‌کنندگان کالاهای اساسی خوار و بار و پروتئینی و همچنین فروشندگان زولبیا و بامیه در اولویت طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه رمضان قرار دارد .

بهروزی با بیان اینکه برای متخلفان در این بازرسی‌ها پرونده تخلف تکمیل می‌شود، تصریح کرد: متخلفان در این زمینه با تنظیم پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به اینکه مردم می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم صدور فاکتور را به‌صورت حضوری به اداره صنعت، معدن و تجارت و یا به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند، گفت: شهروندان عزیز می‌توانند هر گونه نارضایتی در مورد قیمت اقلام را با شماره‌تلفن ۴۵۲۶۳۶۱۰ و سامانه مردمی ۱۲۴ در میان بگذارند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×