» اخبار استان » بوکان » نقاط حادثه‌خیز راه‌های ارتباطی بوکان اصلاح می‌شوند
بوکان
بوکان - پیشخوان
معاون فرماندار بوکان:

نقاط حادثه‌خیز راه‌های ارتباطی بوکان اصلاح می‌شوند

آبان 21, 1402۹:۲۴ ق٫ظ 30

معاون فرماندار بوکان گفت: در راستای جلوگیری از تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی بوکان رفع نقاط حادثه‌خیز جاده ای این شهرستان زیر ذره‌بین مسئولان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از  «بوکان هه‌وال»، رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های ارتباطی برون‌شهری بوکان در دستور کار مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

در حاشیه جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد؛ معاون عمرانی فرماندار بوکان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به بالارفتن آمار تصادفات منجر به فوت در روزهای اخیر بر لزوم شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز تأکید کرد.

داود پارسامهر با اشاره به مصوبات جلسات شورای ترافیک در خصوص ایمن‌سازی جاده‌ها، عنوان کرد: باید دراسرع‌وقت این مصوبات اجرایی شوند در غیر این صورت برابر قانون با مدیرانی که کم‌کاری نموده‌اند برخورد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی در ادامه بر انجام اقدامات فرهنگ‌سازی از طریق کانال‌های ارتباطی و رسانه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تأکید کرد.

پارسامهر تصریح کرد: بی‌تردید فرهنگ و آموزش می‌تواند تأثیر مهمی بر کاهش آمار حوادث رانندگی داشته باشد هرچند نباید از غیراستاندارد بودن خودروها و جاده‌های ارتباطی شهرستان نیز گذشت.

وی ادامه داد: هم اکنون در چند محور ما شاهد رفع نقاط حادثه‌خیز هستیم و امید است این اقدامات تا چند هفته آینده به سرانجام برسد.

معاون عمرانی فرماندار بوکان تصریح کرد: حداکثر ظرف مدت یک ماه آتی ایمن‌سازی تقاطع خروجی بوکان به سمت سقز و تقاطع تورجان انجام گیرد.

پارسامهر افزود: همچنین اقداماتی همچون شناسایی و رفع سایر نقاط حادثه‌خیز، خط‌کشی جاده‌ها و رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها، ترمیم و لکه‌گیری راه‌های بین‌شهری و بین روستایی، پاک‌سازی شانه خاکی راه‌ها، برگزاری جلسات آموزشی فرهنگ رانندگی در سطح مدارس، نوسازی تابلوها و علائم راهنمایی‌ورانندگی، شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب تابلوهای هشدار در جاده‌ها انجام می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×