» اجتماعی » نقش مهم آذربایجان غربی در تأمین امنیت پایدار
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

نقش مهم آذربایجان غربی در تأمین امنیت پایدار

تیر 23, 1403۲:۰۹ ب٫ظ 30

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نقش مهمی در تأمین امنیت پایدار شمال غرب کشور از اوایل انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» محمدصادق معتمدیان، در بازدید از قرارگاه امام سجاد(ع) و اردوگاه مرکزی راهیان نور شمال غرب کشور اظهار کرد: آذربایجان غربی نقش مهمی در تأمین امنیت پایدار شمال غرب کشور از اوایل انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن داشته است.

وی به اهمیت نقش مردم آذربایجان‌غربی در دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این استان محل شهادت بیش از ۳۶ هزار شهید والامقام است که با نثار خون خود امنیت پایدار را به منطقه به ارمغان آورده‌اند.

معتمدیان همچنین تأکید کرد: آذربایجان غربی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و رشد و توسعه کنونی این استان را مدیون رشادت‌ها و ایثار شهدا برای تأمین امنیت پایدار در منطقه دانست. وی به اهمیت تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تبیین شرایط دوران دفاع مقدس در شمال غرب کشور اشاره کرده و افزود که رویکرد دولت سیزدهم تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌هایی چون راهیان نور، یادمان شهدا و باغ موزه‌های دفاع مقدس با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به تکمیل یادمان‌های شهدا با حمایت و اعتبارات تخصیصی از سوی رئیس جمهور شهید اشاره کرد و اضافه کرد که قرارگاه امام سجاد (ع) که موقعیت فرماندهی سردار رشید اسلام شهید محمود کاوه بوده، بازسازی شده و به زودی به عنوان مرکز راهیان نور در شمال غرب کشور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان بر ضرورت جهاد تبیین ایثار رزمندگان اسلام و آشنایی نسل جوان با این رشادت‌ها تأکید کرد و افزود: فاز اول قرارگاه امام سجاد (ع) امروز به بهره‌برداری رسیده و با هم‌افزایی دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فازهای بعدی با تکمیل زیرساخت‌ها آماده افتتاح خواهد شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی و معنوی که در استان آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: این استان با داشتن مکان‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی متنوع، می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا کند. وی بر لزوم بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تأکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت حفظ و ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرده و افزود: برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند به تقویت این فرهنگ در نسل جوان کمک کند.

وی تأکید کرد که همکاری و مشارکت مردم و نهادهای مختلف در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

معتمدیان در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی ملی، افزود: اتحاد و همدلی مردم و مسئولان رمز موفقیت و پیشرفت کشور است. وی از همه مردم و نهادهای مختلف خواست تا با همکاری و تلاش مشترک، در مسیر توسعه و آبادانی استان و کشور گام بردارند.

به این ترتیب، استاندار آذربایجان غربی بر اهمیت نقش این استان در تامین امنیت پایدار کشور تاکید کرده و برنامه‌های مختلفی را برای توسعه و پیشرفت استان مطرح کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×