» پیشخوان » نمازجمعه محل نمایش قدرت اسلام است
امام جمعه میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

نمازجمعه محل نمایش قدرت اسلام است

مرداد 5, 1403۲:۵۰ ب٫ظ 20

امام‌جمعه میاندوآب گفت: نمازجمعه قدرت اسلام است و باید محل نمایش قدرت و اقتدار مسلمین باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نمازجمعه مغفول واقع و به فراموشی سپرده شده بود؛ اما امام خمینی (ره) مجدداً نمازجمعه را که دستور اسلام است؛ مجدداً احیا کردند.

 امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه نمازجمعه؛ جبهه انقلاب و جبهه حزب‌الله را پرورش داد، افزود: نمازجمعه قدرت اسلام است و باید محل نمایش قدرت و اقتدار مسلمین باشد.

 وی با تأکید بر اینکه نمازجمعه نباید بی‌خاصیت باشد، گفت: نمازجمعه باید محل نمایش اقتدار مسلمین و یاس برای دشمنان و خوشحالی و امیدواری دوستان باشد نه اینکه مانند نمازجمعه مکه و مدینه بی‌خاصیت باشد.

 حسن‌زاده تصریح کرد: نمازجمعه تنها نماز جماعت نیست؛ بلکه نماز عبادی، سیاسی و دشمن‌شکن است که توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

 امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به دشمنان از چهار نوع ترور برای دستیابی به اهداف خویش و تسلط بر جامعه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: یکی از ابزاری که دشمنان اسلام با جنگ نرم برای تسلط بر جامعه آن را دنبال کردند؛ ترور شخصیت برای تنزل جایگاه افراد بود.

 وی گفت: دشمنان آن‌قدر تحریف و تبلیغ کردند که برخی می‌گفتند مگر حضرت علی (ع) نیز نماز می‌خواند؟

 حسن‌زاده از ترور شاخصی به‌عنوان دیگر ابزار نام برد و اظهار کرد: عوض‌کردن جایگاه شاخص‌ها به‌عنوان یکی دیگر از ابزار دشمن برای تسلط بر جامعه است.

 امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: باید کسی مسئولیت بگیرد که انقلابی، کارآمد و باتجربه باشد نه کسانی که به دنبال سهم‌خواهی بوده و خیانت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه معیارها مشخص است و هرکس خادم ملت باشد باید دارای این معیارها باشد، افزود: هرکس خادم ملت باشد باید از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشده و متکی به قانون و دشمن‌ستیز بوده و دشمن‌شادکن نباشد.

 حسن‌زاده تصریح کرد: دشمنان اسلام علیه جبهه اسلام با ترور و جنگ نرم معیارها را عوض می‌کنند و این را همواره در طول تاریخ دنبال کرده‌اند و لذا باید مراقب توطئه دشمنان بوده و هوشیار باشیم.

 امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید مراقب باشد، اظهار کرد: نباید از لحاظ فکری و اعتقادی در مقابل دشمنان عقب‌نشینی کرد و باید در مقابل آنان ایستاد.

 وی هم چنین با اشاره به ویژگی‌های اسلام ناب، گفت: اسلام ناب آن است که ابوجهل‌ها، ابولهب‌ها و معاویه‌ها از آن هراسان بوده و در مقابل افراد دین‌دار به آن امیدوار و خوشحال باشند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×