» اجتماعی » هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان‌غربی صادر شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی:

هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان‌غربی صادر شد

مهر 22, 1403۸:۰۹ ق٫ظ 10

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، انتظار بارش‌های متناوب و وزش باد شدید را داریم که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را افزایش می‌دهد.

سعید خلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل‌های انجام‌شده آذربایجان‌غربی در روزهای آینده تحت تأثیر سامانه بارشی جدید قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این سامانه که با عبور امواج تراز میانی جو همراه است، از روز دوشنبه 23 مهر ماه 1403 فعالیت خود را آغاز کرده و تا چهارشنبه 25 مهر ماه به‌ طور متناوب در سطح استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل  هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این مدت بارش‌های موقت باران همراه با رعد و برق، به‌ویژه در نیمه شمالی استان، رخ خواهد داد و در برخی مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد همچنین، وزش باد شدید لحظه‌ای در کلیه مناطق استان پیش‌بینی شده است که می‌تواند موجب بروز خطراتی برای سازه‌های سبک و بنرهای تبلیغاتی شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان، از احتمال بارش باران همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در برخی نقاط استان خبر داد و گفت: این شرایط جوی ممکن است باعث آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود.

خلیلی به احتمال برخورد صاعقه و آسیب به سازه‌های سبک در اثر وزش باد شدید اشاره کرد و از مردم خواست تا با رعایت نکات ایمنی، از تردد غیرضروری در مناطق خطرناک و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی جدید که از روز دوشنبه وارد استان خواهد شد، نیمه شمالی آذربایجان غربی را تحت تأثیر بارش باران و رعد و برق قرار می‌دهد براساس اعلام کارشناسان، وزش باد شدید تمامی مناطق استان را در بر می‌گیرد.

خلیلی ضمن هشدار در مورد ورود سامانه بارشی جدید، از تمامی نهادهای اجرایی درخواست کرد که آمادگی لازم برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها را داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین به مردم توصیه می‌شود از تردد در مناطق خطرناک مانند حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی در این مدت پرهیز کنند.

خلیلی افزود: در همین راستا، محکم‌سازی سازه‌های سبک، گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی جهت جلوگیری از آسیب ناشی از وزش باد شدید ضروری است کشاورزان نیز باید به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند تا از محصولات خود در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند.

وی تصریح کرد: اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتر درباره این سامانه در بولتن‌های روزانه اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی و از طریق وب‌سایت این اداره به آدرس www.azmet.ir منتشر خواهد شد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×