» اجتماعی » هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس اداره پیش‌یابی هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آذربایجان‌غربی

خرداد 21, 1403۱۱:۴۸ ب٫ظ 20

 رئیس اداره پیش‌یابی هواشناسی آذربایجان غربی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از صدور هشدار سطح نارنجی در استان آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در پی ورود سامانه جدید بارشی از غرب و شمال غرب کشور و تقویت آن در روزهای آینده، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.
رئیس اداره پیش‌یابی هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس این هشدار، انتظار می‌رود که بارش باران مه‌گرفتگی، رعدوبرق در نقاط مستعد بارش تگرگ و کاهش دید، به‌ویژه در مناطق کوهستانی پیش‌بینی شده و زمان شروع مخاطره از روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ بوده و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.
صابری تصریح کرد: مناطق تحت‌تأثیر بارندگی و این مخاطره تمام مناطق استان آذربایجان غربی را فرا خواهد گرفت و بیشترین اثرگذاری در مناطق نیمه‌شمالی استان خواهد بود.
رئیس اداره پیش‌یابی هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این شرایط می‌تواند منجر به آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و معابر، و احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر تندباد شود.
وی اذعان کرد: در این شرایط، توصیه می‌شود که دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی خود را حفظ کنند، از سفرهای غیرضروری پرهیز شود، در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط به عمل آید.
صابری یادآور شد: همچنین، محکم‌سازی سازه‌های سبک و نیمه‌کاره، خودداری از توقف در مجاورت درختان فرسوده، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.
رئیس اداره پیش‌یابی هواشناسی آذربایجان غربی تأکید کرد: مردم و مسئولین مربوطه باید به هشدارهای صادر شده توجه کافی داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه را به‌منظور کاهش خطرات احتمالی انجام دهند. این هشدار باهدف حفاظت از جان و مال شهروندان صادر شده و اهمیت بالایی در مدیریت بحران‌های احتمالی دارد.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×