» اخبار استان » هفته دفاع‌مقدس یادآوری جان‌فشانی رزمندگان است
اخبار استان - سیاسی
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

هفته دفاع‌مقدس یادآوری جان‌فشانی رزمندگان است

مهر 2, 1402۱:۳۰ ب٫ظ 30

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: هفته دفاع‌مقدس یادآوری جان‌فشانی‌های رزمندگان و ایثارگران است.

سردار محمدحسین رجبی در گفتگو با خبرنگار حرف رک، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی آغازی بر پایان دخالت‌های آمریکا بود چرا که این کشور یک ساختاری را در خاورمیانه دیده بود و نقش ژاندارم منطقه را به ایران دارای حکومت طاغوت داده بود و با آمدن امام خمینی (ره) همه چیز به هم ریخت و آمریکا کنترلشان بر منطقه را از دست داد.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی حتی کشورهای منطقه هم احساس خطر می‌کردند و دشمنان به این نتیجه رسیده بودند که باید برای نابودی انقلاب اسلامی اقداماتی انجام دهند تا به ثبات کامل نرسد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: بنابراین از فروردین سال 58 برای جلوگیری از ادامه انقلاب اسلامی گروهک‌هایی در کشور پیدا و به دنبال آن سهم‌خواهی‌ها نیز آغاز شد و این اولین قدم ابرقدرت‌ها برای ایجاد مشکل در مسیر انقلاب بود.

وی عنوان کرد: هم آمریکا و هم شوروی سابق تمام‌قد از عراق علیه ایران حمایت کردند و همه گروهک‌ها را تجهیز کردند و در نهایت در سال 59 هم یک تجاوز گسترده و آشکار علیه تمامیت ارضی ایران اتفاق افتاد.

رجبی با بیان اینکه مردم آذربایجان غربی در دو جبهه جنگ نامنظم با گروهک‌ها و در هشت سال دفاع مقدس با رژیم بعث عراق، جنگیده بود بیان کرد: این استان قبل از جنگ طعم تلخ وجود گروهک‌های تروریستی را چشیده بود و همه نیز شاهد بودند که آنها چه اقداماتی برای نابودی گروهک‌ها انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از ماهیت انقلاب اسلامی در هراس هستند، تصریح کرد: بنابراین آغاز جنگ هم برای ازبین‌بردن ماهیت انقلاب اسلامی بود.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآوری جان‌فشانی رزمندگان و ایثارگران استان، گفت: آذربایجان غربی در اول انقلاب در دو جبهه دفاع مقدس و تجاوز صدام و هم در جبهه گسترده ناامنی‌های داخلی در مواجهه با ضدانقلاب تجزیه‌طلب در حال جنگ بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار کرد: در جنگ تحمیلی بیش از ۴۸ کشور با ملت ایران در حال جنگ بود و فرماندهی مقتدرانه امام خمینی (ره) و اتحاد و یکپارچگی ملت ایران موجب شد هشت سال دفاعی مقدس رخ دهد.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×