» اجتماعی » همایش شیرخوارگان حسینی در ۸۰ نقطه از مساجد و حسینیه‌های آذربایجان غربی برگزار می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) آذربایجان غربی:

همایش شیرخوارگان حسینی در ۸۰ نقطه از مساجد و حسینیه‌های آذربایجان غربی برگزار می‌شود

تیر 28, 1402۱۰:۱۱ ق٫ظ 60

 مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در آذربایجان غربی گفت: هم‌زمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در ۸۰ مصلی، مسجد و حسینیه آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

شجاع‌زاده در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: هم زمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه ۳۰ تیرماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم در 80 نقطه از مساجد، مصلی و حسینیه‌های استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته بعد از برون‌رفت از بحران ویروس کرونا، مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵ نقطه از مساجد و حسینیه‌های آذربایجان غربی برگزار شد.

شجاع زاده بیان کرد: در این مراسم لباس به همراه سربند منقش به یا صاحب‌الزمان (عج) و یا علی‌اصغر، شنل و روسری آماده به‌صورت رایگان در نقاط مختلف استان توزیع و به‌صورت هدیه به شیرخوارگان در ورودی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا اهدا شد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در آذربایجان غربی بیان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه‌بهتر مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

شجاع زاده عنوان کرد: خانواده‌های مومن و ولایتمدار در این مراسم‌ها در قالب برنامه‌های مختلف با روی دست‌گرفتن فرزندان شیرخوارشان در جای‌جای استان به یاد شش‌ماهه حضرت امام حسین (ع) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

وی به اهداف برگزاری همایش شیرخوارگان اشاره کرد و افزود: از اهداف همایش شیرخوارگان حسینی این است که حضرت علی‌اصغر (ع) یکی از سندهای مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) بوده و ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که اگر جنگ نابرابری هم اتفاق افتاده، کودکی که در این حادثه شهید شده، گناهی نداشته است.

شجاع‌زاده تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری «همایش شیرخوارگان حسینی» رساندن فریاد مظلومیت شیرخوار کربلا و محکوم‌کردن کشتار کودکان بیگناه است.

وی در پایان اظهار کرد: حفظ حرمت حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت ایام محرم ارزش و اهمیت بسیار والایی است که عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بیش از ۱۴۰۰ سال است که این حرمت را حفظ کرده و هر سال با شوروشوق خاصی به استقبال ایام محرم می‌روند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×