» پیشخوان » همواره باید حسینی بمانیم
میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه موقت میاندوآب:

همواره باید حسینی بمانیم

تیر 29, 1403۲:۵۲ ب٫ظ 20

امام‌جمعه موقت میاندوآب گفت: باید همواره حسینی بوده و اخلاق و آداب حسینی در شهر جاری و ساری باشد و رذایل اخلاقی از جامعه حذف شود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام عادل گل حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با تأکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا در همه مسائل لازم بوده و کسی که مسئولیت دارد نیز باید تقوای بیشتری داشته باشد.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب افزود: در فضای مجازی نیز تقوا باید رعایت شده و انسان همواره در هر شرایطی باید تقوا را رعایت کند.

 وی در ادامه با اشاره به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: امام حسین (ع) شهید نشدند تا ماه تنها ۱۰ روز سیاه بپوشیم و عزاداری کنیم و ۱۰ روز تغییر کنیم و بعد به حالت قبلی بازگردیم.

 گل حسینی تصریح کرد: وقتی بر دروازه شهر می‌نویسیم؛ «این شهر عزادار حسین (ع) است»، یعنی باید همواره حسینی باشیم و اخلاق و آداب حسینی در شهر جاری و ساری باشد و رذایل اخلاقی از جامعه حذف شود.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه صبر، مقاومت و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از آموزه‌های کربلا است، اظهار کرد: صبر و آستانه تحمل باید در جامعه بالا رفته تا شاهد بداخلاقی و برخی موضوعات در جامعه نباشیم.

 وی با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید در جامعه ترویج یابد، افزود: دسته عزاداری امام حسین (ع)، باید دسته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باشد نه اینکه شاهد برخی حرمت‌شکنی‌ها باشیم.

 گل حسینی با بیان اینکه بدعت‌های غلط باید از جامعه حذف شوند، گفت: نباید اجازه داد تا روزبه‌روز بدعت‌ها افزایش یابد و از روحانیت در هیئت‌های عزاداری و اخلاق حسینی فاصله بگیریم.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه شبکه گسترده بهائیت و وهابیت و امپراطوری رسانه‌ای این گونه موارد را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان اسلام به دنبال انحراف در عزاداری‌ها هستند و در این راستا نیز برنامه‌ریزی کرده و قدم برمی‌دارند و لذا باید هوشیار بود.

 وی گفت: باید شور و شعور حسینی با هم تلفیق شده و جوانان نیز به این موضوع توجه داشته باشند که حرمت و احترام ریش‌سفیدان در هیئت‌های عزاداری نگه داشته شود.

 گل حسینی هم چنین با اشاره به مناسبت‌های هفته، افزود: ۱۹ محرم سالروز حرکت اسرا به شام و بعد از آن وقایع تاریخی مجلس یزید است که حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) یزیدیان را رسوا ساختند.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب به سالروز عملیات مرصاد نیز اشاره و اظهار کرد: عملیات مرصاد تجلی غرور ایرانی و شکست تاریخی منافقین بود که توطئه آنان را در نطفه خفه کرد.

 وی هم چنین با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید صفوف نمازجمعه پرشور باشند و مردم به‌صورت دشمن‌شکن و گسترده در نمازجمعه حاضر باشند.

 گل حسینی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی حرم است، اظهار کرد: هر کس در جامعه اسلامی به این حرم بی‌توجهی کند در واقع به اسرائیل کمک می‌کند و در مقابل جبهه باطل از یاری جبهه حق فاصله می‌گیرد.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×