» اجتماعی » واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید بازمی‌گردند
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
استاندار آذربایجان‌غربی:

واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید بازمی‌گردند

خرداد 27, 1403۹:۱۵ ب٫ظ 20

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به غیرفعال بودن برخی واحدهای تولیدی در استان، به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: در برنامه‌های استان، مولدسازی و فعال کردن این واحدهای راکد و صنعتی در دستور کار قرار دارد و از فعال شدن این واحدها حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه مرکز سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت فعال‌سازی واحدهای تولیدی و نیمه‌فعال در استان، اظهار کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال با توجه به آماده بودن زیرساخت‌های تولیدی آن‌ها، می‌تواند به سرعت به تولید و اشتغال‌زایی منجر شود.

وی همچنین با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان، خاطرنشان کرد: ایجاد تعادل بین ظرفیت‌های اسمی و ظرفیت‌های فعال واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری است و برای افزایش ظرفیت‌های تولید در استان، به سرمایه‌گذاری‌های زمانی متنوع نیاز داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سرمایه‌های راکد را می‌توان در مدت زمان مشخصی به چرخه تولید بازگرداند، افزود: استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، می‌تواند زمینه‌های لازم برای فعال‌سازی این واحدها را فراهم کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در استان در دولت سیزدهم، افزود: در سال‌های اخیر تحولی عظیم در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان به وقوع پیوسته که منجر به کاهش نرخ بیکاری در تمامی فصول شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اهلیت‌سنجی در اعطای مجوزهای سرمایه‌گذاری، افزود: افراد متخصص و دارای توان مدیریتی و مالی می‌توانند در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید موفق‌تر عمل کنند، در غیر این صورت، شاهد رکود در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرده و افزود: از تجربیات دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های موجود، همراه با ظرفیت‌های علمی، برای حل موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان استفاده شود.

معتمدیان با اشاره به غیرفعال بودن برخی واحدهای تولیدی در استان، به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: در برنامه‌های استان، مولدسازی و فعال کردن این واحدهای راکد و صنعتی در دستور کار قرار دارد و از فعال شدن این واحدها حمایت می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعتی و اقتصادی منطقه، احیای این واحدها می‌تواند به طور چشمگیری به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان کمک کند.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: برنامه‌های جامع و مدونی برای ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی و فنی به این واحدهای تولیدی تدوین شده است تا روند بازگشت به تولید با سرعت و کارایی بیشتری انجام گیرد.

معتدمیان اضافه کرد: از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز به طور گسترده استفاده خواهد شد تا از تخصص و تجربه آن‌ها برای بازگشت به چرخه تولید بهره‌برداری شود. علاوه بر این، هماهنگی‌های لازم با نهادهای بانکی و مالی انجام شده تا منابع مالی لازم برای بازسازی و نوسازی این واحدها فراهم گردد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×