» اجتماعی » واژگونی خودروی سواری پراید ۵ مصدوم برجای گذاشت
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو

واژگونی خودروی سواری پراید ۵ مصدوم برجای گذاشت

آبان 22, 1402۵:۱۰ ب٫ظ 50

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: تصادف در محور چایپاره به ماکو پنج مصدوم برجای گذاشت.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، اظهار کرد: ساعت ۱۴:۱۱ روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲؛ در محور چایپاره به ماکو یک دستگاه خودروی سواری پراید واژگون شد.

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر شهرستان چایپاره بلافاصله بعد از دریافت گزارش به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این حادثه پنج مصدوم داشت که مصدومین پس از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی، به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی خطاب به همشهریان عنوان کرد: به‌محض وقوع تصادف منجر به خسارت، رانندگان ضمن علامت‌گذاری موقعیت خودروها، تا زمان رسیدن افسر پلیس راهور، سریعاً نسبت به انتقال خودروها به منتهی‌الیه سمت راست‌راه اقدام کنند.

محبوبی به رانندگان گوشزد کرد: انسداد مسیر عبور و مرور، موجب تضییع حقوق شهروندان و ایجاد بار ترافیکی سنگین خواهد شد، در نتیجه رانندگان پس از تصادفات خسارتی، حتماً خودروهای خسارت‌دیده را به حاشیه راه منتقل کرده و مسیر را برای تردد سایر خودروها باز کنند.

وی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد از تخلفات حادثه‌ساز به‌خصوص اقداماتی که باعث عدم توجه به جلو می‌شود خودداری کنند.

محبوبی خاطرنشان کرد: با پرهیز از تخلفات حادثه‌ساز خصوصاً سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی با اجتناب از سبقت‌های غیرمجاز و تجاوز به چپ و انحراف‌به‌چپ به‌خصوص در راه‌های دوطرفه و همچنین استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین آن، درصد وقوع تصادف و تلفات جانی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×