» اجتماعی » واژگونی مینی‌بوس در جاده شاهین‌دژ با 25 مصدوم
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد:

واژگونی مینی‌بوس در جاده شاهین‌دژ با 25 مصدوم

دی 21, 1402۹:۳۰ ق٫ظ 90

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور شاهین‌دژ به تکاب که صبح امروز اتفاق افتاد 20 مصدوم برجای گذاشت. 

فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور شاهین‌دژ به تکاب که صبح امروز اتفاق افتاد 20 مصدوم برجای گذاشت.

وی بیان کرد: بر اثر وقوع این حادثه نجاتگران پایگاه امداد و نجات مائین بلاغ هلال‌احمر تکاب به یاری حادثه‌دیدگان شتافتند؛ اما به دلیل برف و کولاک شدید امدادرسانی به مصدومان حادثه با مشکل مواجه شده است.

رضازاده با بیان اینکه حال تعدادی از مصدومان وخیم گزارش شده است، عنوان کرد: همه مصدومین توسط پنج دستگاه آمبولانس اورژانس و دو دستگاه آمبولانس هلال‌احمر به بیمارستان مهرامام علی تکاب در حال اعزام هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با شروع بارش باران در جاده‌های استان و بارش برف در گردنه‌های سردسیر و لغزنده شدن محورها لازم است رانندگان بااحتیاط و به‌دوراز عجله تردد کنند؛ زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

وی اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در کنار رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی از خودروهای جلویی باید نسبت به استفاده از کمربند ایمنی به‌ویژه برای سرنشینان عقب توجه بیشتری کنند.

رضازاده عنوان کرد: به دلیل عدم توجه سرنشینان عقب خودرو به بستن کمربند ایمنی، اعمال قانون برای آن دسته از خودروهایی که این نکته را رعایت نمی‌کنند در تمامی محورهای استان تشدید شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند قبل از حرکت بازدید کلی از خودرو به عمل‌آورده و از سالم‌بودن چراغ‌ها، بخاری و تهویه خودرو اطمینان حاصل کنند.

رضازاده با بیان اهمیت تنظیم باد لاستیک‌ها برای جلوگیری از سرخوردن خودرو یادآور شد: در زمان لغزندگی جاده برای جلوگیری از سرخوردن وسیله نقلیه بایستی به‌آرامی حرکت کرده و قبل از رسیدن به پیچ‌ها به‌تدریج سرعت را کاهش داد.

وی افزود: باتوجه‌به شروع بارش‌ها در جاده‌های استان رانندگان لازم است ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس قبل از حرکت با شماره‌تلفن ۱۴۱ سامانه اطلاعات مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت جاده‌ها باخبر شوند.

وی ضمن اعلام آماده‌باش تمام گروه مجهزها و پایگاه‌های اورژانس در استان افزود: کادر اورژانس و خودروهای آمبولانس برای خدمات‌رسانی به مردم در طول زمستان، در حالت آماده‌باش کامل هستند البته امیدواریم حادثه ناگواری پیش نیاید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×