» اجتماعی » واژگونی تیبا یک کشته و پنج مصدوم برجای گذاشت
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی:

واژگونی تیبا یک کشته و پنج مصدوم برجای گذاشت

مرداد 12, 1402۱۰:۰۵ ب٫ظ 50

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: در پی واژگونی یک دستگاه خودروی تیبا در محور خوی - چایپاره یک نفر فوت و پنج نفر مصدوم شد.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: ساعت ۱۹:۱۲ روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۲؛ در محور خوی – چایپاره یک دستگاه خودروی تیبا واژگون شده و از جاده منحرف شد.

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات ایواوغلی خوی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند؛ در این حادثه یک نفر در دم جان‌باخته بود که به مراجع ذی‌صلاح تحویل گردید و مصدومین به مرکز درمانی انتقال یافتند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از ضرورت توجه رانندگان به توصیه‌های امدادی در رانندگی شب‌هنگام تأکید کرد و گفت: پرهیز از رانندگی با شرایط خواب‌آلودگی، رعایت سرعت مطمئنه و بستن کمربند ایمنی می‌تواند در کاهش تصادف‌ها و آسیب‌های ناشی از آن تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از رانندگان با این تفکر که نزدیک به شهرها هستند و مسافتی باقی نمانده ادامه راه می‌دهند و بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی خودروی آنها واژگون می‌شود.

محبوبی بیان کرد: رانندگان باید در زمان خستگی و خواب‌آلودگی حتی اگر یک کیلومتر فاصله تا ورودی به شهرها داشته باشند، خودرو را متوقف و پس از رفع خستگی و خواب‌آلودگی ادامه مسیر دهند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی عنوان کرد: در زمان توقف خودرو برای استراحت نیز رانندگان باید به نکات ایمنی لازم دقت کنند و خودروی خود را در منتهی‌الیه سمت راست جاده و در صورت امکان در پارکینگ‌های ایجاد شده در کنار جاده‌ها پارک کنند.

محبوبی گفت: رانندگان در حین رانندگی توجه کافی به جلو داشته باشند، از استعمال دخانیات، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن بپرهیزند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×