» اخبار استان » واگذاری ۸۵۰ زمین مسکونی به اقشار خاص
اخبار استان - اقتصادی - گفتگو
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

واگذاری ۸۵۰ زمین مسکونی به اقشار خاص

تیر 30, 1403۱:۱۰ ب٫ظ 70

 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و تسهیل خانه‌دارشدن اقشار مختلف جامعه، ۸۵۰ قطعه زمین مسکونی برای واگذاری به اقشار خاص و افراد واجد شرایط تحویل بنیاد مسکن استان شده است.

رسول عطایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به واگذاری زمین به اقشار خاص در استان اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و تسهیل خانه‌دارشدن اقشار مختلف جامعه، ۸۵۰ قطعه زمین مسکونی برای واگذاری به اقشار خاص و افراد واجد شرایط تحویل بنیاد مسکن استان شده است.

وی ادامه داد: این اقدام در جهت اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقده بین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت‌گرفته است. هدف از این تفاهم‌نامه‌ها، ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار ویژه و محروم در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: باتوجه‌به سیاست‌های دولت برای خانه‌دار کردن تمامی اقشار جامعه، به‌ویژه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، اراضی در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، خوی و قره‌ضیاءالدین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شده است.

عطایی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی لازم برای ساخت این واحدهای مسکونی از محل طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان ارائه می‌شود. وی تأکید کرد که تأمین زمین‌های موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان صورت‌گرفته و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تأمین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی وجود ندارد.

وی گفت: تلاش‌های بیشتری برای شناسایی و تخصیص زمین‌های مناسب در سایر مناطق استان در دست اقدام است. این اقدام نه‌تنها به حل مشکلات مسکن در استان کمک می‌کند، بلکه با کاهش فشارهای اقتصادی بر خانواده‌های محروم، تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی و امنیت اجتماعی خواهد داشت.

گفتنی است برای افزایش اثرگذاری این طرح، همکاری‌های گسترده‌ای با سازمان‌های محلی و نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گرفته است. این نهادها نقش مهمی در شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط برای دریافت زمین‌های مسکونی ایفا می‌کنند. برنامه‌ریزی دقیق و تخصیص منابع مالی و انسانی به این پروژه‌ها، از جمله اقداماتی است که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

این طرح بخشی از برنامه کلی دولت برای بهبود شرایط مسکن در سطح ملی است و استان آذربایجان غربی به‌عنوان یکی از مناطق پیشرو در اجرای این برنامه‌ها، نقشی کلیدی در تحقق اهداف ملی ایفا می‌کند. اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، الگویی برای سایر استان‌ها خواهد بود تا بتوانند از تجربیات و دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×