» اخبار استان » وزارت تعاون از واحدهای غیرفعال استان حمایت کند
اخبار استان
استاندارآذربایجان غربی:

وزارت تعاون از واحدهای غیرفعال استان حمایت کند

شهریور 31, 1402۴:۳۵ ب٫ظ 10

استاندار آذربایجان غربی گفت : احیای حدود سه هزار و ۵۰۰ تعاونی غیرفعال در استان نیازمند حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش حرف رک، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالان بخش تعاون، کارآفرینان و تشکل‌های کارگری آذربایجان غربی، اظهارداشت: باتوجه‌به تکلیف‌های قانونی و سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور و در راستای رسیدن به نقطه ایده‌آل، نیاز به بازنگری اساسی در نقش‌آفرینی حوزه تعاون هستیم.

وی همچنین با درخواست اختصاص یک خط اعتباری ویژه برای آذربایجان غربی در راستای رونق حوزه تعاون، خاطرنشان کرد: ما در آذربایجان غربی در مسیر احیای واحدهای تعاونی راکد و نیمه‌فعال گام بر می‌داریم و با همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این روند سریع‌تر و با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

استاندار آذربایجان غربی به نیاز واحدهای راکد و نیمه‌فعال به تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیز اشاره کرده و افزود: توجه و حمایت از توسعه واحدهای تولیدی و تعاونی‌ها، از دیگر خواسته‌های شرکت‌های تعاونی و تولیدی در استان است که باید موردتوجه و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرند.

معتمدیان همچنین با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت کارگروه احیای واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال، اضافه کرد: یکی از راه‌های میان‌بر و برنامه مؤثر دولت سیزدهم، فعالیت این کمیته بوده و احیای واحدهای نیمه راکد می‌تواند ارجح‌تر از شکل‌گیری یک واحد جدید باشد.

وی در ادامه آذربایجان غربی را یکی از استان‌های فعال در حوزه تجارت بین‌الملل معرفی کرده و افزود: با فعال‌سازی دیپلماسی منطقه‌ای و فعال‌تر شدن پایانه‌های مرزی، تنها در سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات از مرز تمرین انجام شد و این مسئله نشان از ظرفیت بالای پایانه‌های مرزی استان دارد.

معتمدیان همچنین به ظرفیت‌های حوزه معدن آذربایجان غربی اشاره کرده و افزود: با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعال‌سازی حوزه معدن و فراوری محصولات معدنی در استان، شاهد رونق تولید و اشتغال‌زایی خواهیم بود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فعالان بخش تعاون سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، بیان داشت: با رفع بسیاری از مشکلات پیشروی فعالیت تعاونی‌های استان به‌ویژه در بخش حقوقی، می‌توان شاهد رونق این بخش و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال بود.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×