» تازه های خبر » وصیت‌نامه شهید «سلطانعلی امامزادگان»
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه شهید «سلطانعلی امامزادگان»

تیر 6, 1403۰:۰۵ ق٫ظ 40

شهید «سلطانعلی امامزادگان» در وصیت‌نامه خودنوشت: مادر عزیز و مهربانم و پدر گرامیم، می‌دانم که از مرگ من نگران خواهید شد. اما این را بدانید که کسانی که در راه خدا کشته شوند، زنده هستند و نزد خداوند بهره‌مند می‌شوند. امیدوارم خدا مرا از همان بندگان شهیدش قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» شهید «سلطانعلی امام‌زادگان» سوم اردیبهشت ۱۳۴۴ در روستای محال انزل نجف‌آباد از توابع شهرستان ارومیه دیده به جهان گشود. پدرش علی و مادرش قیز بس نام داشت. تا چهارم ابتدای درس خواند و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در بیست و پنجم دی‌ماه ۱۳۶۵ در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
در ادامه وصیت‌نامه شهید بزرگوار را می‌خوانید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انسان یک روز به دنیا می‌آید و یک روز هم از دنیا می‌رود و تنها کردارها و اعمالش بر جای خواهد ماند. پس مرگ سرنوشت ما است و چه بهتر است که انسان در راه مکتب و هدفش کشته شود. از مرگ من نگران نباشید، زیرا نزد خدای متعال زنده هستم و روزی می‌گیرم، فقط جسمم از میان شما رفته است و از مرگ من ناراحت نباشید و برایم سیاه نپوشید.
مادر عزیز و مهربانم و پدر گرامیم، می‌دانم که از مرگ من نگران خواهید شد. اما این را بدانید که کسانی که در راه خدا کشته شوند، زنده هستند و نزد خداوند بهره‌مند می‌شوند. امیدوارم خدا مرا از همان بندگان شهیدش قرار دهد.
پدر و مادر عزیزم بدانید که اگر من شهید شدم، باعث سربلندی شما خواهم شد؛ چون که شهیدان با رفتار خود درس شجاعت و دلیری و آزادگی و دینداری می‌دهند و در آخر وصیتم از همه شما عزیزان که برای من زحمت زیادی کشیده‌اید تشکر می‌کنم و امیدوارم ادامه‌دهنده راه شهیدان باشید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×