» تازه های خبر » وصیت‌نامه شهید ناصر علیپور
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه شهید ناصر علیپور

اردیبهشت 13, 1403۰:۰۵ ق٫ظ 30

بسیجی شهید ناصر علیپور در وصیت‌نامه خودنوشت: می‌دانم که شهادت ما برای شما سخت و جان‌گداز است. اما چه کنیم که عشق به اسلام و وطن عزیز به هر عشق دیگری برتری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» «بسیجی شهید ناصر علیپور» دوم خرداد ۱۳۵۱ در روستای مرادلوی سفلی توابع شهرستان پلدشت در یک خانواده متدین و حزب ا… چشم به جهان گشود. در سن هفت‌سالگی وارد دبستان شده و دوره ابتدائی خود را بخش پلدشت تمام کرد و تا کلاس سوم راهنمائی در همین شهر به تحصیلات خود ادامه داد. ضمن تحصیل با توجه اوضاع سیاسی میهن اسلامی در تمامی مناسبت‌های مختلف از جمله راهپیمایی در ایام ا…ها شرکت فعالانه داشت.

وی باتربیت و پرورش در دامان خانواده‌ای انقلابی و حزب الهی، وارد بسیج دانش‌آموزی شد و ضمن فعالیت شدید در این نهاد مقدس چندین نفر از دوستانش را ترغیب به شرکت در نهاد مذکور نمود. آن شهید بزرگوار به لحاظ علاقه شدید به سردار شهید کربلا همیشه در مراسم سوگواری ماه محرم شرکت می‌کرد و خصوصاً از مجالس عزاداری حسینی کسب فیض می‌نمود.

علاقه خاصی به امام خمینی داشت و به‌خاطر همین علاقه شدید به معظم له کلاس و مدرسه را به یک‌سو نهاد و لباس مقدس بسیجی را بر تن نمود و در آموزش‌های ویژه قبل اعزام شرکت و پس از طی آن و کسب مهارت‌های نظامی به جهت پاسداری از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی عاشقانه روانه جبهه‌های حق علیه باطل گردید و پس از دو ماه حضور در خطوط مقدم جبهه بر اثر اصابت خمپاره در منطقه ماموت یک بهمن ۱۳۶۶، در عملیات بیت‌المقدس ۲ شهید شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

پاره‌ای از وصیت‌نامه شهید

ربنا افرغ علينا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا على القوم الكافرين
پروردگارا  بر ما صبر عطا كن و قدمهايمان را ثابت كن و ما را بر گروه كافرين يارى فرما.
آن كس كه تو را شناخت جان را چه كند
                           فرزند و عيال و خانمان را چه كند
ديوانه كنى هر دو جهانش بخشى
                        ديوانه تو هر دو جهان را چه كند
اينك وصيت نامه‌ام را مى‌نويسم در حالي كه با جان و دل خدا را شناخته و در رهش قدم برداشته‌ام و ديگر به جان و مال و خانمان علاقه ندارم. اميدوارم كه خداوند ما شهداء را با شهداء كربلا محشور بفرمايد.
برادران و خواهران مسلمان خدا را شكر مى‌كنم كه نعمت بزرگ رهبرى را به ما عطا كرده است و اميدوارم كه قدر ايشان را شناخته و دستوراتشان را اجرا كنيد كه بتوانيم اسلام را با كمك رهبرى به جهان صادر كنيم.
پدر و مادر دلسوز و فداكارم هميشه و در همه نمازها دعایتان مي كنم تا صبور باشید، مي‌دانم كه شهادت ما براي شما سخت و جانگداز است. اما چه كنيم كه عشق به اسلام و وطن عزيز به هر عشق ديگري برتري داشته، و مي‌دانم خود اين را درك مي‌كنيد تا شما به زندگي ثمربخش خويش ادامه دهيد.
خدايا، خدايا، تا انقلاب مهدى(عج)، خمينى را نگهدار.
پسر عزيزتان
ناصر عليپور
منبع : اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران اذربایجان غربی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×