» اخبار استان » پارک بانوان، رویای خاک‌گرفته زنان پیرانشهری
اخبار استان - پیرانشهر - گزارش و تحلیل

پارک بانوان، رویای خاک‌گرفته زنان پیرانشهری

آبان 16, 1402۰:۱۳ ق٫ظ 40

پارک بانوان یکی از نیازهای بانوان پیرانشهری است که تا امروز محقق نشده مردم انتظار دارند مسئولین، به این موضوع اهمیت بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از روژنیوز؛ یکی از معضل‌های شهرستان پیرانشهر نبود یک پارک برای بانوان است که زنان در محیطی آرام بتوانند اوقات فراغت خود را  را در آنجا سپری کنند.

پارک‌ها به‌عنوان محیط‌هایی آرام و زیبا، برای تفریح و استراحت افراد از اهمیت بالایی برخوردار هستند اما متاسفانه در بسیاری از شهرها که شهرستان پیرانشهر هم از آن استثنا نیست، نبود پارک‌های مخصوص بانوان است که می‌تواند یک مسئله جدی باشد.

بانوان نیازمند فضاهایی هستند که بتوانند در آن با آرامش به تفریح بپردازند، بااین‌حال، بسیاری از پارک‌ها تنها برای استفاده عموم مردم طراحی و احداث می‌شوند و فضای کافی برای بانوان در نظر گرفته نمی‌شود، این باعث موضوع شده که بانوان در بحث تفریح و استراحت با محدودیت‌هایی مواجه شوند و این امر می‌تواند روحیه و رضایت آنها را کاهش دهد.

ایجاد پارک برای بانوان در پیرانشهر در اولویت قرار دارد 

در این راستا رحیم تیموری رئیس ورزش و جوانان در مورد نبود پارک بانوان در شهرستان گفت: ما در شهرستان پارک بانوان نداریم و تمام فعالیت بانوان صرفاً در اماکن ورزشی شهرستان بر اساس نوع رشته و امکانات موجود لازم برای آن رشته در اماکن ورزشی برنامه‌ریزی می‌گردد.

وی در ادامه افزود: نیاز به اماکن روباز برای بعضی رشته‌های ورزشی و فعالیت نشاط‌آور بانوان بخصوص در فصل گرم سال از اولویت‌ها است که بانوان بتوانند در آن به‌صورت راحت به فعالیت بپردازند.

تیموری تصریح کرد: در اولین گام قرار بر این شد که شهرداری پیرانشهر پارک خیام را که تقریباً واقع در قسمت مرکزی شهر است را به پارک بانوان تبدیل نمایند، اما با نارضایتی شدید بانوان روبه‌رو شد چرا که این پارک متعلق به عموم مردم و اطراف آن ساختمان‌های بلند وجود دارد و انتظار می‌رود که یک پارک مختص به مادران و زنان و دختران این شهر احداث شود.

احداث پارک بانوان یک مطالبه عمومی است

نسرین قریشی، عضو کمیسیون بانوان فرمانداری پیرانشهر و رئیس کارگروه فرهنگی بانوان و عضو شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: احداث پارک بانوان یک مطالبه عمومی از تمامی بانوان شهرستان است که این معضل مربوط به دوره‌های جدید شورای شهر نیست، بلکه در دوره‌های سوم و چهارم شورای شهر به وجود آمده است و برخی از بانوان شهرستان این موضوع را پیگیری کرده‌اند.

عضو کمیسیون بانوان پیرانشهر در ادامه بیان داشت: در دورهٔ چهارم، ما از طریق شورای شهر و شهرداری به‌طورجدی به این موضوع ورود پیدا کردیم، اما متأسفانه تحقق پیدا نکرد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به افزایش افسردگی در بین خانم‌های خانه‌دار و نبود مشاغل کسب‌وکار و خانگی برای بانوان، ایجاد یک محیط سالم و امن برای گذراندن اوقات فراغت یک نیاز ممبر است.

قریشی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم این موضوع را پیگیری کنیم و با مسئولان و نمایندگان مجلس، فرماندار و شورای شهر در دورهٔ چهارم صحبت کردیم تا مکانی برای احداث پارک بانوان مشخص شود که در آن زمان، فضای بازی در منطقه آزادگان به‌عنوان مکان پارک بانوان اعلام شد که به دلیل برخی مشکلات، این موضوع به فراموشی سپرده شد.

این عضو شورای شهر افزود: در دورهٔ پنجم شورای شهر، ما به این موضوع دوباره ورود کردیم و باتوجه‌به کمبود فضای سبز در شهر داشتیم. برنامه‌ریزی شده بود که یکی از پارک‌ها به‌عنوان پارک بانوان اختصاص داده شود، اما باتوجه‌به وجود چند ساختمان در اطراف پارک و عدم احساس امنیت بانوان، شورای دورهٔ ششم به این مصوبه رأی ندادند.

قریشی در پایان گفت: موضوع نبود پارک بانوان را در شورای شهر و شهرداری مطرح شده است اما تا به امروز زمینی برای احداث پارک بانوان پیدا نشده است و ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم یک مکان مناسب برای ایجاد پارک بانوان در نظر بگیریم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×