» اخبار استان » پاییز ارومیه به یمن قدوم شهدا بهاری شد
اخبار استان - سیاسی - گزارش و تحلیل

پاییز ارومیه به یمن قدوم شهدا بهاری شد

آذر 26, 1402۱:۴۸ ب٫ظ 60

امروز پاییز ارومیه به یمن قدوم و عطر شهدای گمنام بهاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، مردم آذربایجان‌غربی که از خط‌شکنان جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس بودند و رشادت‌های فرزندان شجاع این خطه لرزه بر اندام دشمن انداخته بود این روزها میزبان لاله‌های سرخ زهرایی بودند.

حضور فعال و میدانی جوانان خطه باکری‌ها اعم از دختر و پسر در مراسم‌های تشییع پیکر مطهر شهدا که نه جنگ را دیده بودند و نه حال و هوای جبهه‌های حق علیه باطل، اما چه صمیمی امروز با شهدا همراه شدند.

شهر در شوروشوق مهمانی است در ایام سوگواری حضرت زهرا (س) میزبان شهدا گمنام دوران دفاع مقدس بود این شهدا گرچه نام و نشانی نداشتند اما مردم در استقبال آنها سنگ تمام گذاشتند.

شهدای گمنام افتخار بزرگی برای آذربایجان‌غربی است

سوسن وحیدی یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم که خود را کارمند یکی از ادارت معرفی کرد، در گفتگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: تشییع‌جنازه شهدا همواره برای ملت ما و برای کشور ما مایه برکت و باعث رشد معنوی و ایجاد محبت در قلوب و به‌مانند نزول باران است که وقتی بارش صورت می‌گیرد همه‌جا را فضایی دلچسب و معطر فرامی‌گیرد که تا مدت‌ها عطر آن جامعه را آسمانی می‌سازد.

وی ادامه داد: این افتخار بزرگ برای استان آذربایجان‌غربی است و ما به‌شدت از این تشییع‌جنازه شهدای گمنام استقبال می‌کنیم و نگران چیزی هم نیستیم؛ چون دنیا می‌داند که ما همواره عشق و علاقه خاصی به شهدا داریم و با تمام وجود در چنین مراسماتی حضور می‌یابیم.

نجاتی گفت: شهدای گمنامی که در اوج خوشنامی به شهادت رسیدند و رفتند تا نام کشور زنده بماند و نام‌آور در جهان شود.

معنای انتظار را باید از مادران شهید گمنام پرسید

نگین الماسی مادر یکی از شهیدان امنیت در گفتگو با خبرنگار حرف رک، گفت: هیچ‌کس به‌اندازه مادر شهید گمنام قادر نخواهد بود، واژه انتظار را معنا کند، مادری که همه اتفاق‌های خوب و بد دنیا یاد عزیزش را در خاطرش زنده می‌کند.

وی بیان کرد: این روزها حال مادران شهدا، بیشتر کربلایی شده است، چرا که از قضای روزگار تشییع پیکر شهدا هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) شده است و مادران شهدا زینب‌وار باید در غم ازدست‌دادن عزیزان خود صبوری کنند.

گفتنی است؛ مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرستان ارومیه روز سه شنبه  ۲۱ آذرماه در ساعت ۱۰ صبح از فرودگاه شهید باکری ارومیه با حضور پرشور مردم و مسئولین برگزار شد.

این شهدا در عملیات‌های مختلفی مانند والفجر چهار، کربلای پنج و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده‌اند و سن آنها بین ۱۶ تا ۲۲ سال بوده است.

با این ورود، تعداد شهدای گمنام آذربایجان غربی به ۷۳ نفر رسیده است.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×